- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۷۶ درصد افراد در کشور برای کارت هوشمند ملی ثبت نام کرده اند

به گزارش ندای وارنا؛ [1]حمید درخشان نیا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز کن طی سخنانی گفت: به مناسبت سوم دی ماه و یکصدمین سال بنیانگذاری ثبت احوال باید گفت از بدو تاسیس تاکنون کارکنان خدوم ثبت احوال ماموریت خود را برای ثبت رسمی هویت همه ایرانیان عزیز  آغاز نموده و ادامه داده اند.

وی افزود: مهم ترین راه برای توسعه یافتگی یک کشور ثبت دقیق آمار واطلاعات هویتی و ترکیب جمعیتی افراد جامعه است و سازمان ثبت احوال وارد دومین قرن خدمت رسانی خود شده و این انجام وظیفه که قبلا به صورت سنتی انجام می پذیرفت و اشتباهاتی هم داشت، در سال های اخیر به خاطر حمایت های وزیر کشور و با اهتمام بسیار همکاران سازمان ثبت احوال به صورت مدرن و الکترونیکی ارائه می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: هدف این سازمان در پوشش کامل کارت هوشمند ملی در صورت مراجعه و تکمیل ثبت نام هموطنان واجد شرایط باقی مانده می تواند، تا پایان  سال جاری محقق شود.

معاون سازمان ثبت احوال کشور گفت: در سال های گذشته پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور ۶۶۶ تشکیل شد و اطلاعات هویتی ۱۱۳ میلیون نفر به صورت زنده و متوفی در آن حفظ و نگهداری می شود.

وی با اشاره به خدمات مردم محور سازمان ثبت احوال اظهار داشت: به جهت تسهیل خدمت رسانی نیاز به رجوع به مرکز استان نیست و این خدمات مربوطه نیست و این خدمات در محل سکونت فرد نیز ارائه می شود.

درخشان نیا افزود: حجم داده های پایگاه های ما به یک هزار و ۱۰۰ ترابایت ارتقا یافته است و خدمات را به صورت کاملا الکترونیکی ارایه می شود، ما در۲۰۰ هزار نقطه کشور به صورت آنلاین و برخط پاسخگو هستیم و دستگاه های اجرایی در زمان انتخابات ازپایگاه های ما استفاده می کنند و امکان تقلب دیگر معنایی ندارد.

وی گفت: ما به تمام مردم یک شماره ملی به اموات و زنده ااختصاص داده ایم و بلا فاصله پس از رای گیری شماره ملی که رای داده است، دیگر نمی تواند رای مجدد بدهد و این یک مساله مهم است، یک پروژه ملی درسطح کشور انجام شد که صدور کارت ملی هوشمند بود، که لازمه خارج و داخل کشور است و دولت الکترونیک اگر می خواهد، محقق شود، باید کارت هوشمند ملی انجام پذیرد و درحال حاضر از ابتدای پروژه تاکنون برای ۴۷ میلیون نفر ثبت نامی ۴۴ میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است و ۸۵ درصد کارانجام پذیرفته است.

معاون سازمان ثبت احوال گفت: اگر بخواهیم جلوی فساد و رانت را بگیریم، باید اطلاعات شفاف و دولت الکترونیک ایجاد شود و کلید ورود به دولت الکترونیک نیز کارت هوشمند ملی است، که به صورت برخط و الکترونیکی انجام می شود و مهم ترین کلید محقق شدن دولت الکترونیک است .

وی در پایان گفت: در دفاتر اسناد رسمی در آینده فقط با کارت هوشمند ملی خدمات ارائه می شود و در صورت تایید دیگر جعل اسناد و فساد در کشور به حداقل خواهد رسید و این پروژه با سرعت در حال پیش روی است و تاکنون ۷۶ درصد افراد کشور ثبت نام کرده اند، ادارات دولتی نیز مکلف هستند که دیگر پس از اجرای کامل این طرح از مردم کپی دریافت نکرده و استعلامات را از پایگاه های ثبت احوال و به صورت برخط دریافت کنند.

منبع :مهر

انتهای پیام/