- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۸۱هزار نسخه کتاب در کتابخانه های قرچک موجود است

به گزارش ندای وارنا؛ [1]آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک در گفت و گو با خبرنگار قرچک آنلاین اظهار داشت: هر جامعه ای که خواستار پیشرفت و توسعه علمی است باید با کتاب انس بگیرد به عبارت دیگر هیچ گونه پیشرفت و توسعه ای در جامعه بدون توجه به شاخص کتابخوانی امکان پذیر نخواهد شد.
بیات بیان کرد: امروزه یکی از معیارهای سنجش و رشد فکری و فرهنگی یک جانعه میزان انتشار کتاب و زمانی است که صرف مطالعه می شود، کشورهای پیشرفته صنعتی و جوامعی که تولید کنندگان تکنولوؤی های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی هستند، بالترین نرخ مطالعه چه از لحاظ انتشار کن=تاب و چه از لحاظ مطالعه کتاب دارا است.

وی تاکید کرد: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک به مناسبت بیست و ششمین دوره هفته کتاب با بیش از ۵۰برنامه متنوع در خدمت کتاب دوستان و علاقمندان به مطالعه خواهد بود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک با اشاره به برنامه های شاخص این هفته، بیان کرد: جلسه نقد و رونمایی کتاب “هیچکس جریتش را ندارد” از آثار حمیدرضا شاه آبادی که روز شنبه ۲۶آبان ساعت ۱۶در کتابخانه ولایت برگزار می شود و کلیه نویسندگان، هنرمندان و علاقمندان کتاب جهت حضور در این جلسه آزاد است.

بیات گفت: جلسات دورهمی کتاب،نشست کتابخوان مدرسه ای، جلسات جمع خوانی و معرفی کتابهای برگزیده سال، تجلیل از اعضای برگزیده کتابخوان و برگزیدگان جشنواره ملی رضوی و غیره بخشی از برنامه کتابخانه های شهرستان در هفته کتاب است.

وی افزود: در روزهای ۲۴،  ۲۶ و ۲۹ آبان ثبت نام در همه کتابخانه های عمومی شهرستان رایگان بوده و شهروندان می توانند در این روزها به عضویت کتابخانه ها درآیند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهر قرچک  تاکید کرد: در حال حاضر ۴کتابخانه شهری در سطح شهرستان فعال است که متاسفانه پاسخگوی نیازهای همه مردم عزیز قرچک نبوده و بر اساس استانداردهای ایفلا به ازای هر ۲۵هزار نفر یک کتابخانه عمومی لازم است و برای رسیدن به این استاندارد حداقل  ۸کتابخانه عمومی دیگر در مناطق شهری و روستایی باید ساخته شود.

وی تصریح کرد: در ۶ماهه نخست سال ۹۷تعداد ۲هزار جلد کتاب مرجع، کمک درسی،قصه و رمان با مبلغ ۸۰۰میلیون ریال خریداری و به مجموعه کتابخانه های شهرستان اضافه شده و در حال حاضر ۸۱هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهرستان موجود است.

بیات گفت: مردم فهیم قرچک می توانند در طرح نذر کتاب شرکت کرده و نذرهای فرهنگی خود را بصورت خرید کتابهای مورد نیاز شهروندان و اهدا به کتابخانه ها انجام دهند و از اجر معنوی این امر باقیات و صالحاتشان استفاده کنند.

وی در پایان افزود: افراد که کتاب های نفیس و مناسب در منازل دارند می توانند با اهدای این کتاب ها به کتابخانه ها شرایطی را فراهم آورند که همه علاقمندان به کتاب بتوانند از این منابع استفاده کنند.

منبع :قرچک آنلاین

انتهای پیام/