- ندای وارنا - http://www.nedayevarna.ir -

۹۰۰ دستگاه اتوبوس زائران جاماندگان اربعین را جابه‌جا می‌کند

به گزارش ندای وارنا؛ هفتمین مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شهر تهران از میدان امام‌حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) امسال برگزار می‌شود و در منطقه ۲۰ خیابان‌های فدائیان اسلام، شهید رجایی، ورامین و دسترسی‌های بزرگراهی پیرامون حرم مطهر از جمله مسیرهای پیاده‌روی روز اربعین هستند.

ناصر موسوی روز چهارشنبه در جلسه کمیته ترافیک اربعین اظهارداشت: از این تعداد، ۴۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران شهرستان‌های قرچک و ورامین در پارکینگ سپاه سیدالشهدا(ع) در نظر گرفته شده و مابقی نیز برای زائران پایتخت تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای امدادی اورژانس با ۵۰ تیم عملیاتی و تجهیزات آمبولانس، موتورآمبولانس و تیم امدادی هلال احمر در طول مسیر به زائران خدمت رسانی می‌کنند و پرسنل بیمارستان‌های شهدای هفت تیر و فیروزآبادی نیز درآماده باش هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ری با اشاره به ۲ مسیر پرتردد در این روز گفت: خیابان‌های فدائیان و شهید رجایی از محورهای پرتردد همایش جاماندگان اربعین حسینی است که باید به صورت ویژه امدادرسانی شود.

وی ادامه داد : اقدامات ترافیکی، عمرانی، خدمات شهری و اجتماعی برای خدمات رسانی بهینه به زائران پیش‌بینی شده و در آمادگی کامل به سر می‌بریم.

موسوی با بیان اینکه هفت کیلومتر از ۱۷ کیلومتر مسیر پیاده‌روی اربعین در استان تهران داخل محدوده شهرستان ری قرار دارد، عنوان کرد: دستگاه‌های ذیربط همانند سال‌های گذشته با جدیت این مراسم معنوی را برگزار می‌کنند و تدابیر لازم برای حضور ۲ میلیون نفر اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) استان تهران با عنوان جاماندگان کربلای حسینی امسال برای هفتمین سال پیاپی با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم(ع) خواهند شد.

سال گذشته بیش از یک میلیون نفر در راهپیمایی جاماندگان اربعین در پایتخت شرکت کردند.

آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و در کنار آن بارگاه شریف حضرات حمزه(ع) و طاهر(ع) در شهرری از قرن سوم تاکنون به عنوان یکی از مشهورترین اماکن زیارتی و سیاحتی ایران مورد توجه و عنایت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.