امام جمعه پیشوا:
بیش از ۹۰۰ تریبون نمازجمعه در کشور به اعتراض و انتقاد کسی گوش نکرد/ دولت پاسخگوی وضع فعلی کشور باشد
تاریخ انتشار : تیر ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب.ظ
 
امام جمعه پیشوا با اشاره به این که دولت باید پاسخگوی وضع فعلی کشور باشد گفت: بیش از ۹۰۰ تریبون نمازجمعه در کشور هیچ کس به اعتراض و انتقاد به وضع معیشت مردم گوش نکرد
 بیش از ۹۰۰ تریبون نمازجمعه در کشور به اعتراض و انتقاد کسی گوش نکرد/ دولت پاسخگوی وضع فعلی کشور باشد

به گزارش ندای وارنا؛ حجت الاسلام روح الله باقری امام جمعه شهرستان پیشوا در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در مصلی حرم مطهر جعفربن موسی الکاظم(ع) برگزار شد اظهار کرد: کسی که از دنیا برود و امام خود را نشناسد به مرگ جاهلی رفته است همه موجودات که در کره خاکی زندگی می کنند عبس و بیهوده و بی هدف خلق نشدند و پشت پرده هدف مهمی قرار داده شده و هدف معرفت و شناخت خدا است که رسیدن به معرفت خدا رسیدن به کمال است.

وی افزود: انسان درهر زمانی نیاز به رهبر و مرشد و راهنما دارد در هر مقطعی یک رهبری وجود دارد مهمترین مسئله در امامت شناخت و راه درست راه شناخت امام معصوم است در هر دوره ای امام و رهبر وجود دارد که باید به او اقتدا کنیم و مطیع او باشیم.

حجت الاسلام باقری با اشاره به ماه ذی الحجه عنوان کرد: در بعضی از روایات عظمت ماه ذی الحجه از ماه مبارک رمضان بالاتر است چون مسئله امامت و ولایت در آن وجود دارد و از قرآن و غدیر شروع می شود خیلی از آیات در شان ائمه در همین ماه نازل شده که عظمت این ماه است که روز اول این ماه نیز روز ازدواج امیرالمومنین(ع) و فاطمه زهرا(س) می باشد.

باقری با اشاره به رزمایش های همدلی در ماه مبارک رمضان و استمرار این کمک ها بیان کرد: در ماه رمضان در کمک به هم نوع کارهای بزرگی صورت گرفت کرونا هنوز تمام نشده کسب و کارها تعطیل است مردم نیاز کمک دارند هرکس به اندازه توان خود به صورت خانواده ای محله ای هرطور صلاح می داند به هم کمک کنید در همین پیشوای مقدس در ماه رمضان قریب به ۵۰ هزار غذای گرم فقط از یک مکان به مردم تحویل داده شد که انشالله کمک های خیر در غدیر نیز ادامه داشته باشد.

روح الله باقری با اشاره به عدم برگزاری مراسم در وضعیت کرونا اذعان کرد: در شبکه های مجازی و صداوسیما بعضا مشاهده می کنیم که خیلی ها عروسی و مراسم عزا نمی گیرند و هزینه را سبد کالا برای نیازمندان تهیه می کنند جهیزیه می گیرند زندانی آزاد می کنند که امیدواریم این کارهای ارزشمند ادامه دار باشد.

وی ادامه داد: بهترین راه برای خروج از مشکلات کمک به همدیگر و توسل به خدای متعال و اهل بیت(ع) است شاید مسئولین فراموش کردند اما خدای متعال و امام عصر(عج) گرفتاری مردم را می بینند باید توسل کنیم قطعا خدای متعال کمک خواهد کرد در این ۵ ماهه همه راه ها را رفتیم هرچه دکترها گفتند از ماسک و فاصله اجتماعی و… را رعایت کردیم اما زیاد به سراغ توسل به خدای متعال نرفتیم اگر به سراغ امام رضا و امامزاده جعفر می رفتیم و توسل و تضرع می کردیم حتما کمک می کردند بهترین راه رهایی از مشکلات توسل به خدای متعال و اهل بیت است که در مساجد ما توسل و تضرع دسته جمعی را داشته باشیم.

امام جمعه پیشوا با انتقاد از گرانی ها و بالارفتن قیمت ها تصریح کرد: بازاریان و کشاوزان و تولیدکنندگان و بنگاهیان چرا قیمت ها را بالا پایین می برید دولت نظارت ندارد اما خودمان که انصاف و وجدان داریم پس انسانیت کجا رفته آخرش کجاست؟ یک وجب خاک الانم که مراسم تدفینی وجود دارد و اموات غریبانه دفن می شوند.

وی گفت: دولت چه می کند؟ بیش از ۹۰۰ تریبون نمازجمعه در کشور اعتراض اعتراض اعتراض انتقاد انتقاد اما هیچ کس گوش نمی کند که صدای مراجع ما درآمده است مراجع ما نامه زدند آقای دولت مراقب مردم باشید قیمت ها سرسام آور است.

باقری افزود: تلویزیون هم که شده فقط مرغ و تخم مرغ پس قیمت دیگر اجناس چه؟ قیمت مسکن و آهن و خودرو و… پس چی؟ مگر زندگی فقط مرغ و تخم مرغ است زندگی ها فلج شده به حرف ما گوش نمی دهید لااقل به حرف مراجع ما گوش دهید و پاسخگو باشید.

وی با انتقاد از رئیس جمهور بیان کرد: چندین ماهه رئیس جمهور با مردم صحبت نکرده است تحریم جدید نیست دشمن جدید نیست ۴۰ سال است با مردم حرف بزن پاسخگو باش پشت پرده چه چیزی است زندگی ها فلج شده است.

روح الله باقری با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در مقابل نمایندگان مجلس اظهار کرد: رهبری فرمودند این مجلس نقطه امید مردم است, اگر مردم امیدوار نبودند پای صندوق رای نمی آمدند رای نمی دادند انشالله مجلس انقلابی قدمی بردارد.

باقری با اشاره به افتتاح آب سدماملو در پیشوا عنوان کرد: بعد از سال های سال آب به این منطقه رسید و مشکل کمبود آب در پیشوا حل شد در سال گذشته همین موقع ها در تریبون نمازجمعه پیگیری کمبود آب انجام شد و الحمدالله با همکاری مسئولین کمبود آب جبران شد اگر مردم و مسئولین متحد باشند ومطالبه گری کنند به حق خود خواهیم رسید.

وی افزود: آقای مدیرعامل آبفا جنوب شرق گفتند که پیشوا آخرین شهری است که آب رساندیم خب چرا در قیام کردن و جان دادن و خون دادن برای انقلاب پیشوا باید اول باشد اما موقع خدمات رسانی باید آخر باشد آخرین جا آبرسانی شود آخرین جا بیمارستان ساخته شود؟

باقری گفت: چند روز پیش با معاون وزیر بهداشت جلسه داشتیم از نبود بیمارستان در پیشوا تاسف خورد چه تاسفی ۴۰ سال گذشته به جای کار و احداث و پیگیری بیمارستان باید تاسف بخورید تاسف شما به چه درد ما می خورد؟

امام جمعه پیشوا تصریح کرد: عزیزان کرونا را جدی بگیرید کسانی که مراسم عزا در اعلامیه می نویسند برگزار نمی شود اما بر سر مزار مرحوم جمع می شوید چه فرقی می کند باز هم تجمع است خیلی ها در سر مزار صندلی می گذارند و مداح میاورند و پذیرایی می کنند شهرداری و مسئولین امر نطارت کنند که برگزار نشود ماسک را جدی بگیریم دست شستن را جدی بگیریم که دستور دین و مکتب ما است.

وی ادامه داد: بعضی از همشهریان می توانند مقابل مغازه و منزل خود یک روشویی با مایع و محلول ضدعفونی قرار دهند تا مردم دست خود را بشویند که هزینه ای هم ندارد توسل را فراموش نکنیم انشالله از شر این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.

کد مطلب: 9785
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری