مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین:
آتش‌سوزی در مزرعه گندم ورامین مهار شد
تاریخ انتشار : خرداد ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۹ ب.ظ
 
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ورامین گفت: آتش سوزی در یک مزرعه گندم با تلاش آتش‌نشانان مهار و از سرایت آن به سایر مزارع جلوگیری شد.
 آتش‌سوزی در مزرعه گندم ورامین مهار شد

به گزارش ندای وارنا؛ محسن پارسا روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: عوامل سازمان آتش‌نشانی ورامین با اطلاع از وقوع آتش سوزی در اراضی کشاورزی حاشیه شهرک مخابرات، سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در این حادثه، آتش در یک مزرعه چند هکتاری گندم به سرعت به سایر مناطق آن سرایت کرده بود که با تلاش چندساعته آتش‌نشانان، این حریق اطفا شد ولی بخشی از محصول گندم از بین رفت.
این مسئول اظهار داشت: سرعت انتشار آتش درمزارع گندم به دلیل خشک بودن کل محصول بسیار زیاد است و در مقایسه با مهار آتش در منازل، کار بسیاری سخت‌تری را آتش‌نشانان پیش روی دارند.
پارسا گفت: افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر به تعداد موارد آتش‌سوزی مزارع افزوده و طی هفته جاری، بارها آتش‌نشانان با اعزام به مناطق مختلف نسبت به اطفاء حریق مزارع اقدام کردند.
وی از کشاورزان خواست تا هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری محصول اقدام کنند و از آتش زدن باقی‌مانده کاه و کلش در مزرعه خودداری کنند.
شهردار جوادآباد نیز از مهار چندین مورد آتش‌سوزی در این بخش از شهرستان ورامین خبر داد.
حمید دانایی‌فرد گفت: طی روزهای اخیر چندین مورد آتش‌سوزی در مناطق مختلف بخش جوادآباد رخ داده که با حضور آتش‌نشانان این حریق‌ها کنترل شده ولی در هر بار آتش‌سوزی، بخش زیادی از محصول کشاورزان از بین رفته است.
وی اظهار داشت: فاصله مکانی اراضی کشاورزی از مرکز بخش باعث می‌شود تا بر میزان خسارت ناشی از آتش‌سوزی افزوده شود لذا از کشاورزان درخواست می‌شود هر چه سریعتر نسبت به جمع‌آوری محصول گندم و جو اقدام کنند.
در سال زراعی جاری، بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.

کد مطلب: 8395
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری