آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان تهران ۷۰ درصد کاهش یافته است
تاریخ انتشار : مهر ۳, ۱۳۹۷ ۳:۰۰ ب.ظ
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران گفت: وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان تهران با تمهیدات به عمل آمده در سال جاری ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.
 آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان تهران ۷۰ درصد کاهش یافته است

به گزارش ندای وارنا؛سرهنگ جلیل انزابی زاده صبح سه شنبه با اعلام خبر کاهش ۷۰ درصدی وقوع آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری حدود ۴۰ هکتار از مراتع استان دچار حریق شد که بیشتر این آتش سوزی ها در شهرستان های شمیرانات و فیروزکوه به وقوع پیوست که این میزان در سال گذشته حدود ۱۳۲ هکتار بوده است.

وی حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و پیشگیری و اطفاء حریق را از وظایف اصلی یگان حفاظت منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: با برنامه ریزی و تمهیدات در نظر گرفته شده و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود یگان، ضمن برخورد قانونی با متخلفان به اراضی ملی، به محض وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی عوامل یگان به محل اعزام و به اطفاء آن پرداخته اند.

انزابی زاده با بیان اینکه ۹۵ درصد از آتش سوزی های عرصه های جنگلی و مرتعی ناشی از عوامل انسانی است تصریح کرد: اکثر آتش سوزی هایی که توسط عوامل انسانی اتفاق می افتد به دلیل غفلت و بی احتیاطی از سوی کسانی است که به این عرصه ها مراجعه می کنند که در این ارتباط باید گفت که بالا رفتن سطح آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در کاهش آتش سوزی ها بسیار نقش آفرین بوده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان تهران با اشاره به اینکه فرهنگ سازی و آموزش از عوامل مهم در پاسداشت انفال و عرصه های منابع طبیعی توسط مردم است خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی و بالا رفتن آگاهی مردم نسبت به رعایت نکات ایمنی به هنگام مراجعه به عرصه های طبیعی، راهکاری مناسب برای حفظ و مراقبت از این سرمایه های ملی به شمار می آید که در سال جاری با بکار بستن این عوامل شاهد نهادینه شدن این فرهنگ و همکاری خوب مردم طبیعت دوست با منابع طبیعی بوده ایم.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف به اراضی ملی و وقوع آتش سوزی های احتمالی در عرصه های مرتعی و جنگلی مراتب را فوراٌ از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3982
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری