آتش نشانی ورامین نسبت به وقوع آتش سوزی در مزارع غلات هشدار داد
تاریخ انتشار : خرداد ۶, ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹ ب.ظ
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ورامین گفت: با توجه به افزایش دمای هوا و آغاز زمان برداشت محصول گندم و جو، کشاورزان مراقب آتش سوزی در مزارع خود باشند.
 آتش نشانی ورامین نسبت به وقوع آتش سوزی در مزارع غلات هشدار داد

به گزارش ندای وارنا به نقل خبرنگار ایرنا محسن پارسا  اظهار کرد: وقوع آتش سوزی در مزارع گندم و جو به دلیل سرعت گسترش آتش و میزان خسارت وارده به محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کشاورزان باید با اقدامات پیشگیرانه از وقوع این حادثه در مزرعه جلوگیری کنند.

وی افزود: یکی از علل وقوع آتش سوزی در مزارع، انباشته شدن کاه و کلش و باقیمانده محصول در مزرعه است بنابراین کشاورزان باید هر چه سریعتر نسبت به جمع آوری محصول اقدام کنند.

پارسا گفت: پیش از آغاز فصل برداشت محصولات از مزارع شهرستان ورامین، جلسات توجیهی متعددی برای کشاورزان در مساجد روستاها برگزار شده و با توزیع بروشورهای اطلاع رسانی، روش های پیشگیری از وقوع آتش سوزی به آنان ارائه شده است .

وی اظهار کرد: ایجاد جاده دسترسی در مزارع ، تسریع بخشیدن جمع آوری محصولات، ذخیره آب در حوضچه های مصنوعی، در دسترس بودن ادوات کشاورزی نظیر تراکتور، جلوگیری از قرار گرفتن اشیاء براق در مزارع و وجود کپسول های آتش نشانی از جمله اقدامات مهمی است که می تواند از بروز آتش سوزی در مزارع جلوگیری کند.

در سال زراعی جاری بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیر کشت گندم و جو رفته است.

سال گذشته چندین هکتار از اراضی غلات شهرستان ورامین به دلیل آتش سوزی به طور کامل از بین رفت.

کد مطلب: 1523
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری