فرماندار قرچک:
آتش نشانی کار مقدسی است
تاریخ انتشار : مهر ۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۳ ب.ظ
 
فرماندار قرچک گفت: آتش نشانی کار مقدسی است که افراد بر اساس اعتقادات و باورهای انسانی در آن به فعالیت مشغول می شوند لذا همه وظیفه دارند تا قدردان ایثار این افراد باشند.
 آتش نشانی کار مقدسی است

به گزارش ندای وارنا؛ همزمان با هفتم مهر، روز آتش نشان، مراسم گرامیداشت این روز با قدردانی از آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک برگزار شد.

بهمن خطیبی فرماندار شهرستان قرچک در این مراسم اظهار داشت: سختی فعالیت آتش نشانان و ایثار آنان در خدمت رسانی به مردم و آسیب دیدگان، جایگاه این افراد را در جامعه ارتقاء بخشیده و این افراد جزو گروه های اثر گذار محسوب میشوند.
بهمن خطیبی افزود: با پیشرفت های صورت گرفته، سازمان های آتش نشانی نیز از نیروهای کارآمد و ادوات به روز برخوردار شده اند که این امر، سطح خدمت رسانی به مردم و آسیب دیدگان در حوادث مختلف را ارتقاء بخشیده است.
وی گفت : تجهیز آتش نشانی قرچک به بالابر و نردبان های مرتفع باعث شده تا در حوادثی که در طبقات مختلف رخ می دهد، امداد رسانی بهتری به مردم انجام شود.
وی افزود: با توجه به تراکم جمعیتی بالا در قرچک و نیز معابر کم عرض، تجهیزات و امکانات باید با توجه به وضعیت شهرستان، به روز رسانی شود تا از بروز تلفات انسانی در هنگام بروز حوادثی نظیر آتش سوزی جلوگیری شود.
خطیبی تصریح کرد: آتش نشانی کار مقدسی است که افراد بر اساس اعتقادات و باورهای انسانی در آن به فعالیت مشغول می شوند لذا همه وظیفه دارند تا قدردان ایثار این افراد باشند.

محسن خرمی شریف درادامه مراسم ضمن تبریک ۷ مهرماه روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی به تمامی آتش‌نشانان ایران به ویژه فعالان حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک ‌افزود: هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی، روز قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی آتش‌نشانان پرتلاش و بانیان پیشگیری از حوادث و سوانح در سطح کشور است که بی‌شک شغل آتش‌نشانی یکی از مشاغل مهم در سطح جامعه است.

وی افزود: یاری‌رساندن به انسان‌ها به حق گام نهادن در مسیر الهی، صداقت و مردانگی است، بی‌شک یکی از عرصه‌های خاص مشاغل مهم و درعین‌حال سخت و مخاطره‌آمیز شغل آتش‌نشانی است.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان، خادم همیشه آماده در حوزه خدمت‌رسانی و وقوع حادثه هستند که ایمنی، امنیت و آرامش جامعه امروزی مدیون زحمات بی‌منت آن‌هاست که با تکیه‌بر همت و تلاش و توان ایثارگری نیروهای غیرتمند و جان بر کف، به شایستگی عهده‌دار این مسئولیت خطیر هستند.

داود مهدیزاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قرچک در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : در حال حاضر شهرستان قرچک از ۵ ایستگاه آتش نشانی در مناطق مختلف این شهرستان برخوردار است که با توجه به استانداردهای موجود که برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه در نظر گرفته شده، وضعیت قرچک از نظر تجهیزات آتش نشانی مطلوب است.
مهدیزاده افزود: سازمان آتش نشانی شهرداری قرچک از ۱۹ دستگاه خودروی سبک و سنگین برخوردار است که این ادوات میتواند نیازهای شهرستان را برطرف کند.
وی تعداد پرسنل سازمان آتش نشانی قرچک را ۹۷ نفر اعلام کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قرچک گفت: طی شش ماهه نخست امسال، یک هزار و ۱۷۱حادثه در مناطق مختلف قرچک به سازمان آتش نشانی قرچک اعلام شد که از این تعداد، ۵۵۶ مورد در حوزه اطفا و ۶۱۵ مورددر حوزه امداد و نجات بوده است.

انتهای پیام/س

کد مطلب: 6891
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری