آغاز برداشت پسته از باغ‌های ورامین
تاریخ انتشار : مهر ۲, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۸ ب.ظ
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین از آغاز برداشت محصول پسته از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 4 هزار و 870 تن پسته از مزارع شهرستان ورامین برداشت می‌شود.
 آغاز برداشت پسته از باغ‌های ورامین

به گزارش ندای وارنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمدحسین تاجیک اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پنج هزار و ۴۱۸ هکتار از اراضی شهرستان ورامین زیرکشت درختان پسته قرار دارد که از این میزان، ۲ هزار و ۷۰۹ هکتار از این اراضی از درختان بارور برخوردارند.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین از هر هکتار باغ پسته، یک‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم پسته خشک به دست می‌آید، گفت: پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۴ هزار و ۸۷۰ تن پسته از مزارع پسته شهرستان ورامین برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: باغات پسته شهرستان ورامین عمدتاً از درختان ۱۱ تا ۱۳ ساله تشکیل شده که با احتساب سن درختان و میزان محصول برداشت شده رتبه نخست استان تهران در تولید محصول پسته به ورامین اختصاص دارد.
تاجیک افزود: پسته شهرستان ورامین در منطقه فرآوری شده و بیش از ۹۸ درصد آن به کشورهای آسیای شرقی صادر می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان ورامین بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت دارد که به دلیل محدودیت‌های آبی، تنها ۳۸ هزار هکتار آن زیرکشت انواع محصولات باغی و زراعی می‌رود.
همچنین یوسفی فرماندار ورامین به همراه مرادطلب دادستان ورامین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عسگری رئیس دادگاه جوادآباد، عامری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، هاشمی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، فرامرزی مدیر باغبانی سازمان و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی از برداشت پسته باغات ورامین بازدید کردند.

کد مطلب: 2205
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری