آغاز کوچ عشایر ری به همراه ۵۰ هزار راس دام سبک
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ ۱:۱۹ ب.ظ
 
فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به آغاز کوچ عشایر ری گفت: ایمنی تردد و کوچ عشایر این شهرستان برای انتقال به مناطق ییلاقی فراهم می شود.
 آغاز کوچ عشایر ری به همراه ۵۰ هزار راس دام سبک

به گزارش ندای وارنا؛ حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده خوجیر در بخش خاوران اظهار کرد: در آستانه آغاز کوچ عشایر به سمت ارتفاعات لار و مناطق ییلاقی هستیم که باید تسهیلات و شرایط لازم را برای کوچ ایمن آنان فراهم کنیم.

وی گفت: شهرستان ری ۱۸۵ خانوار عشایر دارد که ۱۲۰ خانوار اکنون برای کوچ فعال هستند و از امروز کوچ آنان به همراه ۵۰ هزار راس دام سبک آغاز می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری به مشکلات این عشایر به مدیریت شهرستان طی ماه های گذشته اشاره و بیان کرد: به منظور بررسی این مشکلات از نزدیک در این منطقه حاضر و مطلع شدیم که این عشایر برای کوچ به مناطق ییلاقی مشکلاتی از جمله خطرات در مسیر، عبور از حواشی شهرها، عبور از بزرگراه ها و تامین ایمنی دام ها مواجه هستند که باید تسهیلات و هماهنگی لازم در این زمینه انجام گیرد.

زمانی ادامه داد: در آینده نزدیک، پس از برگزاری نشست بررسی معضلات و مشکلات عشایر شهرستان، جمع بندی این مسائل به جلسه استانی با حضور استاندار تهران منتقل می شود چون شهرستان های مختلف واقع در مسیر عبور این عشایر باید هماهنگی های لازم را داشته باشند تا مسیر عبوری ایمن برای دام ها فراهم شود.

وی افزود: باید با حمایت، تسهیل شرایط و تلاش برای کاهش دشواری های جابجایی و کوچ عشایر، مانع از کمرنگ شدن فرهنگ عشایر در استان تهران شویم.

کد مطلب: 13243
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری