آمار بی سوادی در قرچک باید کاهش یابد
تاریخ انتشار : آذر ۱۵, ۱۳۹۷ ۸:۳۶ ب.ظ
 
سرپرست فرمانداری قرچک گفت: تا پایان دولت دوازدهم باید آمار بی سوادی در قرچک به صفر یا حداقل میزان ممکن برسد.
 آمار بی سوادی در قرچک باید کاهش یابد

به گزارش ندای وارنا؛بهمن خطیبی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: درخصوص ریشه کن شدن بی سوادی همه دستگاهها باید کمک کنند و در اجرای برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: هیچ فردی نباید در شهرستان بازمانده از تحصیل باشد و این امر هم مختص افراد مشمول سن تحصیل است و هم افرادی که علاقه مند هستند در دوره های نهضت سوادآموزی شرکت کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک ادامه داد: باید در خصوص سوادآموزی تقسیم کار لازم و برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد و دستگاههایی همچون فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی، بخشداری و دهیاری ها، آموزش و پرورش و … در این امر مشارکت کنند.

خطیبی خاطرنشان کرد: خواندن و نوشتن حداقل سواد است، در دنیای امروزی که علم با سرعت فزاینده پیش می رود باید تکنیک های مختلف را به افراد جامعه بیاموزیم و فقط خواندن و نوشتن در این رابطه کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه در امر سوادآموزی علاوه بر هم وطنان، اتباع بیگانه نیز مدنظر باشند، بیان کرد: مشکل دیگر در امر تعلیم و تربیت که در کل کشور مشهود بوده، افت تحصیلی و کیفیت آموزشی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

سرپرست فرمانداری قرچک در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدارس فرسوده و قلع و قمعی اشاره داشته و بیان کرد: جلسه ای در این خصوص با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با تأکید بر مشارکت خیرین در بازسازی، تعمیر و احداث مدارس گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای باید برای مدارس قرچک برنامه ریزی لازم را لحاظ کرد.

وی ادامه داد: قرچک از جمله شهرستانهای پرتراکم استان است که جمعیت دانش آموزی آن نیز دارای تراکم بالاست و فضای آموزشی آن محدود بوده و همچنین کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد که رفع این مشکلات از اولویت های اساسی است.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6063
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری