آموزش مهارت های مقابله با حوادث در مدارس ورامین
تاریخ انتشار : آبان ۱۴, ۱۳۹۷ ۷:۰۱ ب.ظ
 
نحوه مقابله با حوادث غیر مترقبه با هدف ارتقای سطح توانمندی های عملی دانش آموزان در مدارس آموزش داده شد.
 آموزش مهارت های مقابله با حوادث در مدارس ورامین

به گزارش ندای وارنا؛دراین مراسم که با حضور معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین و مسئولان ادارات ونهادهای خدمات رسان در هنرستان دخترانه بنت الهدای صدر برگزارشد، روش های پناه گیری، حمل مصدومان ، نحوه صحیح خروج از کلاس ومدرسه ، اطفای حریق ، کمک های اولیه و اسکان موقت با مشارکت دستگاه های امدادی به دانش آموزان آموزش داده شد.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ورامین در این مراسم با تاکید برضرورت آمادگی در مقابله بابحران های طبیعی و غیر طبیعی گفت:  آمادگی جامعه  دراین مواقع می تواند علاوه بر مصون سازی به کاهش خسارت های جانی ومالی کمک کند.

عباسعلی سعیدیان با تشریح پدافند ، پدافند عامل وغیر عامل برای دانش آموزان بهترین راهکار را پدافند غیر عامل دانست و افزود: پدافند غیر عامل به منظور اجرای برخی از امور در زمینه پیشگیری از وقوع حوادث و نیز آمادگی کافی شهروندان است.

در این مراسم  ارگانهای امدادی از جمله جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی حضور داشتند.

پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن است.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

منبع :صدا وسیما

انتهای پیام/

کد مطلب: 5290
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری