آکادمی تئاتر پیشوا آغاز به کار کرد
تاریخ انتشار : آبان ۱۴, ۱۳۹۷ ۶:۴۶ ب.ظ
 
به گزارش ندای وارنا؛آکادمی تئاتر پیشوا آغاز به کار خود را به صورت رسمی با حضور هنرمندان و هنرجویان و جمعی از مدیران مسئولان و پیشکسوتان نمایش و هنرمندان استان تهران آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی را اعلام  کرد. به گزارش رسیده، در این مراسم مسئولین نهادها و سازمان های بهزیستی، شهرداری،فرمانداری، اتاق اصناف، صداو سیما […]
 آکادمی تئاتر پیشوا آغاز به کار کرد

به گزارش ندای وارنا؛آکادمی تئاتر پیشوا آغاز به کار خود را به صورت رسمی با حضور هنرمندان و هنرجویان و جمعی از مدیران مسئولان و پیشکسوتان نمایش و هنرمندان استان تهران آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی را اعلام  کرد.

به گزارش رسیده، در این مراسم مسئولین نهادها و سازمان های بهزیستی، شهرداری،فرمانداری، اتاق اصناف، صداو سیما و بسیج هنرمندان و خبرنگاران در این مراسم حضور پیدا کردند و هر کدام به جایگاه هنر در حال حاضر که احتیاج به فرهنگ سازی صحیح و تبلیغات مناسب برای رشدفکری جوانان است سخنانی ایراد کردند.
مدیر آکادمی تئاتر و سرپرست واحد فرهنگی و هنری اتاق اصناف شهرستان پیشوا در آیین گشایش این آموزشگاه به مقدس بودن هنر اشاره و عنوان کرد اگر نمایش بخواهد به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز به درستی ایفای نقش کند ناگزیر است که استعداد ها را کشف و از پرتو آموزش های کلاسیک آنها را شکوفا کند.
حسن پورگل محمدی در ادامه به لزوم حمایت ‌تئاتر پرداخت و بیان کرد تئاتر هنری فرهنگ ساز و بستری مناسب است برای بروز و ظهور جریان صحیح فرهنگ دینی، آیینی ، سنتی ، ملی ومذهبی در جامعه وبین آحاد مردم ، به ویژه قشر نوجوان وجوان در راستای تهاجم فکری فرهنگی بیگانگان .

وی همچنین عنوان کرد: فرهنگ غلط و تبلیغات منفی در جامعه هم مردم و هم هنرمندان را از یکدیگر دور می کند
وی تصریح کرد: اگر نمایش بخواهد به عنوان یک ابزار فرهنگ ساز به درستی ایفای نقش کند ناگزیر است که استعداد ها را کشف واز پرتو آموزش های کلاسیک آنها را شکوفا کند. حسین جنیدی رئیس اتاق اصناف شهرستان پیشوا نیز در این مراسم گفت که برای فرهنگ و هنر باید حمایت همه جانبه صورت پذیرد و کمک همه ی مسئولین شهر الزامی است .

او به ارزش و جایگاه هنر اشاره و از برپایی و تشکیل چنین آموزشگاه‌هایی ابراز خرسندی کرد.
حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در مراسم افتتاحیه عنوان کرد: با تلاش و پشتکارحوزه فرهنگ و هنر مانند آکادمی تئاتر شهرستان پیشوا را متحول خواهیم کرد و فعالیت هنرهای نمایشی بصورت آکادمی و تخصصی در این شهر را افتخاری دانست و گفت باعث خرسندی است که اینچنین هنرمندان تحصیلکرده ای در رشته هنر در شهرستان فعالیت دارند.
حسن پورگل محمدی از هنرمندان استان تهران که اقدام به تآسیس آکادمی تخصصی هنرهای نمایشی در شهرستان پیشوا کرده است نیز در این مراسم با بیان اینکه برای اولین بار از پیشکسوتان هنر تئاتر استان و هنرمندان ارزنده کشور جهت تدریس در کلاس های این آموزشگاه دعوت به عمل خواهد آمد، افزود: این آموزشگاه به منظور استعدادیابی از بین جوانان و نوجوانان و با هدف پرورش استعدادهای جدید در حوزه تئاتر جهت تولید آثار فاخر و بومی افتتاح می شود.
وی افزود: این آموزشگاه اقدام به برگزاری کلاس های نمایشنامه نویسی، بازیگری، کارگردانی، طراحی صحنه ولباس، گریم، تئاتر عروسکی و گویندگی برای جوانان، نوجوانان و بزرگسالان به صورت دوره یک ساله خواهد کرد که در پایان کلاس ها به نفرات برگزیده گواهی معتبر درجه یک، دو، سه نمایشی اعطا می شود.
پورگل محمدی سابقه ۲۳سال فعالیت مستمر در زمینه های بازیگری ،کارگردانی و نویسندگی رادر تئاتر داشته ومقام های ارزنده ای را برای استان تهران و کشور به ارمغان آورده است. وی دارای تحصیلات آکادمیک( دکتری) از کشور ایتالیا است.

منبع :سایت خبری روزنامه سینمایی ایران

انتهای پیام/

کد مطلب: 5287
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری