آیین رونمایی و نقد کتاب «نامه رسان» در ورامین برگزار شد
تاریخ انتشار : آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۲ ب.ظ
 
آیین رونمایی و نقد کتاب «نامه رسان» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با حضور مسئولین برگزار شد.
 آیین رونمایی و نقد کتاب «نامه رسان» در ورامین برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛پیش از ظهر دوشنبه مراسم رونمایی کتاب «نامه رسان» با حضور محمد رضا کریمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ورامین، طاهر طاهری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین، جعفر اردستانی عضو شورای شهر، ساسان ناطق نویسنده اثر، محمد رضا شرفی خبوشان منتقد و جمعی از فرهیختگان و اهل ادب در کتابخانه ولیعصر (عج) ورامین برگزار شد.

«نامه رسان» یکی دیگر از کتاب هایی است که خاطرات دفاع مقدس در آن ثبت شده است.

محمد رضا شرفی، یکی از منتقدان حاضر در این مراسم در رابطه با مقدمه این اثر بیان کرد: ۲ صفحه در این کتاب به مقدمه اختصاص یافته است که بسیار معجز و پر مغز و با کارآیی بالا مخاطب را با شگرد خاطره نویسی آشنا می کند.

این منتقد گفت: در کتاب نامه رسان هیچ رخدادی ساخته و پرداخته ذهن نیست و فقط از شیوه های نوشتاری و روایتگری استفاده شده است در حقیقت همه چیز بر اساس واقعیت برگرفته شده است.

ساسان ناطق، نویسنده این کتاب نیز در ادامه اظهار داشت: کارنامه دفاع مقدس به قدری پربار است که به هیچ تخیل پردازی نیاز نیست و با یک مصاحبه فعال می توان به خوبی گذشته ای که در ذهن راوی می گذرد را با تمام و کمال به نوشتار تبدیل کرد.

ناطق بیان داشت: موضوع این اثر خاطرات اسیر آزاد شده ایرانی محمود منصوری است و چیزی که در این اسارت جالب به نظر می رسد این است که زندانی و زندانبان هر دو در یک مکان زندگی می کنند.

علی گلپایگانی نیز به عنوان رزمنده دفاع مقدس، در مجموع این اثر را عالی دانست و افزود: اینکه محققان همچنان به رزمنده های دوران دفاع مقدس اهمیت می دهند و این چنین کتاب هایی را می نویسند پیدا است که ارزش های دفاع مقدس فراموش نشده است و باعث دلگرمی خانواده های رزمنده می شود.

همچنین یکی دیگر از علاقه مندان به کتاب بیان کرد: نویسنده این اثر بسیار با شکوه دفاع مقدس را به تصویر کشیده است چنان که مخاطب گاهی با لبخند و گاهی با بغض ساعت ها به خواندن مشغول می شود.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5632
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری