مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک خبر داد:
اجرای طرح حیاط پویا در مدارس شهرستان
تاریخ انتشار : دی ۱۳, ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵ ب.ظ
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: به منظور جلوگیری از کم‌تحرکی و افزایش وزن دانش‌آموزان، طرح حیاط پویا به عنوان یکی از طرح‌های تلفیقی و با رویکرد مدرسه‌محور در مدارس ابتدایی و در برخی از مقاطع متوسطه اول شهرستان قرچک اجرا می‌شود.
 اجرای طرح حیاط پویا در مدارس شهرستان

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک،مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: به منظور جلوگیری از کم‌تحرکی و افزایش وزن دانش‌آموزان، طرح حیاط پویا به عنوان یکی از طرح‌های تلفیقی و با رویکرد مدرسه‌محور در مدارس ابتدایی و در برخی از مقاطع متوسطه اول شهرستان قرچک اجرا می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک افزود: از جمله اهداف این طرح استفاده از بازی برای آموزش مفاهیم درسی، قابلیت اجرای این طرح در فضاهای کوچک و استفاده حداکثری از زمان و فضای آموزشی، استفاده مطلوب و موثر از ساعات به منظور افزایش مهارت‎های حرکتی دانش‌آموزان و … است.
نیکبخت تصریح کرد: استفاده بهینه از فضاهای خالی مدارس به منظور افزایش فعالیت بدنی با هدف ارتقای سطح سلامت دانش‌آموزان در قالب بازی‌های جذاب، زیباسازی فضای مدارس و افزایش شور و نشاط در بین دانش‌آموزان از اهداف دیگر این طرح است.
وی ادامه داد: ورزش یکی از پایه‌های اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه بوده که به عنوان یک روش تربیتی در جهت متعادل ساختن و تکامل یافتن ابعاد وجودی انسان در زندگی او مطرح است.
نیکبخت گفت: در طرح حیاط پویا تلاش می‌شود با متناسب ‌سازی فضای حیاط مدارس از طریق، رنگ‌آمیزی، نصب وسایل کم‌هزینه و بی‌خطر در دانش‌آموزان برای فعالیت بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در خاتمه افزود: با اجرای این طرح فضا و محیط اطراف حیاط مدارس با استفاده از روش‌های ساده مانند ترسیم اشکال و جداول، نصب تجهیزات و وسایل سبک و بی‌خطر، اجرای بازی‌های بومی و محلی، شاداب سازی شده و زمینه فعالیت و تحرک دانش‌آموزان را در ساعات تفریح و اوقات فراغت فراهم خواهد شد.

کد مطلب: 379
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری