در سال جاری انجام می شود؛
اجرای طرح« کاداستر» برای ۱۵۰هزار هکتار از اراضی ملی ورامین
تاریخ انتشار : شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۳۲ ب.ظ
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین گفت: بر اساس برش شهرستانی برنامه ششم توسعه در سال جاری ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی و موات این شهر شامل طرح« کاداستر» می شوند.
 اجرای طرح« کاداستر» برای ۱۵۰هزار هکتار از اراضی ملی ورامین

به گزارش ندای وارنا؛احمد فدائی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای  طرح« کاداستر» برای ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی وموات ورامین خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای حدود ۶۰۰ هکتار از این اراضی طرح کاداستر به مرحله اجرا در آمده و منجر به سند تک برگی شده است.

وی گفت: این طرح بر اساس برش شهرستانی برنامه ششم توسعه و با تصویب شورای برنامه ریزی استان در سال جاری اجرا خواهد شد.

فدائی با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای این طرح اشاره کرد و در همین ارتباط افزود: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی گامی مهم در تثبیت و حاکمیت دولت بر این اراضی و پیشگیری از وقوع زمین خواری به شمار می رود که به دلیل بالابودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگوئی به مراجعین از اهمیت بالائی برخوردار می باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه اراضی ملی و موات از مهمترین سرمایه خدادادی بوده و ادامه حیات مستلزم مدیریت صحیح بر این اراضی می باشد تصریح کرد: تثبیت مالکیت دولت بر روی عرصه های ملی به عنوان بخشی از وظایف سازمانی و در راستای حفظ این سرمایه خدادادی به شمار می آید.

فدائی در ادامه خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح مشخصه های اراضی همچون اندازه، کاربری، مشخصات رقومی، ثبتی و یا حقوقی به نقشه بزرگ مقیاس اضافه می شود و در بانک کاداستر سازمان ثبت بارگذاری شده که از همین رو اشخاص حقوقی و حقیقی نمی توانند سند مالکیت معارضی را دریافت کنند که این اقدام دفاع از انفال و حقوق دولت را در پی دارد.

شهرستان ورامین دارای ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۵ درصد اراضی ملی این شهرستان سند مالکیت دفترچه ای به نام دولت صادر شده است که برای تبدیل شدن این اسناد به اسناد تک برگی نیازمند تأمین اعتبارات لازم هستیم تا این اقدامات با سرعت بیشتری به مرحله اجرا درآید.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3446
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری