فرماندار شهرستان ورامین:
احداث جاده عشایری ورامین آغاز شد
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ب.ظ
 
عملیات احداث جاده عشایری مناطق جنوبی ورامین روز شنبه توسط قرارگاه سازندگی سپاه آغاز شد.
 احداث جاده عشایری ورامین آغاز شد

به گزارش ندای وارنا؛ فرماندار شهرستان ورامین در این مراسم گفت:جاده عشایری جنوب دشت ورامین منتهی به مراتع جنوبی، از اهمیت ویژه‌ای در تردد ایمن عشایر به ویژه در ایام کوچ قشلاقی برخوردار است، جاده‌ای که همه ساله به دلیل بارش نزولات جوی و وقوع سیلاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.
وی افزود: این جاده به طول ۴۳ کیلومتر تا قصر بهرام در استان سمنان امتداد داشته و عشایر را به مراتع جنوبی دشت می‌رساند.


وی تصریح کرد: پروژه به‌سازی جاده عشایری جنوب شهرستان توسط قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا می‌ شود.
وی افزود: در این طرح،علاوه بر اصلاح و ترمیم جاده، عملیات خاکریزی، اصلاح شیب عرضی مسیر و بیش از ۱۳۰ آب‌نما و آبراه برای عبور سیلاب اجرا می‌شود.
کاغذلو گفت: این طرح در سه ماه و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده و به بهره برداری می‌شود.


وی با اشاره به کلام امام راحل مبنی بر این که عشایر انقلاب هستند اظهار کرد: امام راحل در اوایل انقلاب از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کردند که این امر امروز خود را در حفاظت از امنیت و مرزهای کشور و تولید محصولات کشاروزی توسط عشایر نمایان ساخته است.
فرماندار ورامین افزود: عشایر و دامداران شهرستان ورامین ۴۰ درصد از گوشت و ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران را تأمین می‌کنند.


وی اظهار کرد: تمامی اعتبارات حوزه عشایر شهرستان ورامین به طول کامل برای ای بخش هزینه شده به طوری که طی سال گذشته ۷۰ تخته چادر خریداری و به عشایر تحویل داده شده و بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تردد مناسب عشایر در جاده‌های عشایری هزینه شده است.
کاغذلو گفت: عشایر در جریان مقابله با کرونا و همدلی مؤمنانه نیز به یاری مسئولان آمده و ۸۳ رأس دام سبک را برای کمک به نیازمندان اهدا کردند.
شهرستان ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 7678
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری