احداث سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در استان تهران
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳ ۱:۲۲ ب.ظ
 
معاون استاندار تهران از آغاز عملیات احداث سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی در مجموع با ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ مگاوات طی دو هفته آینده در شهرهای شهر ری، ورامین و ملارد خبر داد.
 احداث سه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق خورشیدی در استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛ محمد علی‌مهری روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه تولید برق تجدیدپذیر استان تهران گفت: برنامه ریزی برای تولید ۱۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی انجام گرفته و کلنگ احداث این سه نیروگاه بزودی به زمین زده خواهد شد.

وی با اشاره به احداث نیروگاه خورشیدی در استان تهران افزود: اقدامات اولیه و تخصیص زمین مناسب برای احداث یک هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی انجام شده و طی یک ماه آینده منجر به عقد قرارداد با سرمایه گذاران این طرح می‌شود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر تامین ۲۰ درصد برق ادارات استان از این طریق ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ همه ادارات استان موظف هستند ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین کنند در غیر این‌صورت برق مصرفی بر اساس قیمت در بورس کالا محاسبه وزاز آنها دریافت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نیروگاه برق خورشیدی یک تاسیسات تولید انرژی است که از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کند، در این نوع نیروگاه‌ها، نور خورشید به عنوان منبع اصلی انرژی به کار گرفته می‌شود که یک منبع انرژی تجدیدپذیر، پاک و فراوان است.

با توجه به کاهش قیمت قابل توجه پانل‌های خورشیدی در ۲ سال گذشته، ساخت نیروگاه‌های خورشیدی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر شده و در شهرهایی که از پتانسیل نور خورشیدی بالاتری برخوردار هستند، با نرخ‌های جدید خرید تضمینی شده، زمان بازگشت سرمایه کمتر از چهار سال خواهد بود.

در پاییز ۱۴۰۱، قیمت خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی تا ظرفیت ۲۰ کیلووات ۱۷۵۰ تومان و از ۲۰ کیلووات تا سه مگاوات ۱۶۵۰ تومان تعیین شد که سال پیش با افزایش قیمت مواجه شده بود.

میزان تولید برق در ایران طبق آمارهای رسمی برابر با ۳۶۳ تراوات ساعت در سال ۲۰۲۱ بوده که بر این اساس رتبه ایران در بین کشورهای تولید کننده برق دوازدهم است، رتبه اول متعلق به کشور چین و رتبه دوم آمریکا و رتبه سوم هندوستان است.

طبق رده‌بندی که مربوط به سال ۱۴۰۰ است، تهران که پرجمعیت‌ترین استان ایران است با میزان مصرف برق معادل ۲ هزار و ۵۲۹ کیلووات ساعت در رده دوازدهم این لیست قرار دارد این در حالیست که استان‌های بوشهر، خوزستان و هرمزگان در رتبه‌های اول تا سوم استفاده پر مصرف از انرژی برق قرار گرفته‌اند.

کد مطلب: 15372
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری