سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین خبر داد؛
احیای مراتع جنوب ورامین با عملیات بذرکاری در سطح ۸۵۰هکتار
تاریخ انتشار : آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب.ظ
 
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین از احیای مراتع جنوب ورامین با عملیات بذرکاری در سطح ۸۵۰هکتار خبر داد.
 احیای مراتع جنوب ورامین با عملیات بذرکاری در سطح ۸۵۰هکتار

به گزارش ندای وارنا؛ اصغر سپه وند صبح شنبه در مراسم اجرای طرح نهالکاری همگانی، برای ایرانی سرسبز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور احیای مراتع سیاهکوه واقع در جنوب این شهرستان ۸۵۰هکتار از مراتع این منطقه زیر پوشش عملیات بذرکاری به همراه ایجاد هلالی های آبگیر قرار گرفت.

سپه وند افزود: در این طرح از بذر «درمنه دشتی» که گیاه بومی مراتع ورامین است استفاده شده تا علاوه بر افزایش پوشش گیاهی، علوفه مورد نیاز دام ها نیز تأمین شود.

وی مشارکت مردمی را در توسعه عرصه های منابع طبیعی مهم برشمرد و اظهارداشت: از آنجائی که منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم بوده و باید برای نسل های آینده نیز حفظ شود، از این رو مشارکت اقشار مختلف مردم و جوامع محلی از جمله دامداران، بهره برداران و عشایر در حفظ، احیاء و توسعه عرصه های منابع طبیعی بویژه مراتع بسیار تأثیرگذار است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان ورامین به مزایای اجرای عملیات بذرکاری به همراه ایجاد هلالی های آبگیر اشاره کرد و در این باره بیان داشت: شهرستان ورامین جزو شهرستان های کم بارش و دارای مراتع فقیر می باشد که این اقدام موجب استفاده حداکثری از نزولات جوی و ذخیره آب و تقویت سفره های آب زیر زمینی می شود.

وی یادآور شد: شهرستان ورامین دارای ۱۹۶ هزار هکتار مراتع قشلاقی بوده که بخشی از این مراتع در دو شهرستان قم و گرمسار نیز واقع گردیده که تحت مدیریت یکپارچه اداره منابع طبیعی شهرستان ورامین می باشد و تمامی بهره برداران این مراتع ساکن شهرستان ورامین می باشند.

گفتنی است دراین مراسم علاوه بر حضور جوامع محلی، اعضای عضو ستاد فضای سبز شهرستان ورامین، همیاران طبیعت، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های اجرائی و امدادی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به همراه تعدادی از مسئولان این اداره کل نیز شرکت داشتند.

کد مطلب: 7131
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری