فرماندار پاکدشت مطرح کرد؛
اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت اشتغال پاکدشت به ورامین قرچک و پیشوا
تاریخ انتشار : مرداد ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۶ ب.ظ
 
فرماندار پاکدشت با اشاره به نرخ بیکاری ۵.۷ درصدی این شهرستان، گفت: ۷۰ درصد ظرفیت اشتغال پاکدشت به ورامین قرچک و پیشوا اختصاص یافته است.
 اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت اشتغال پاکدشت به ورامین قرچک و پیشوا

به گزارش ندای وارنا به نقل از مهر، علی صادقی، در مراسم کلنگ زنی منطقه مسکونی فرزندان شاهد در روستای «جیتو» طی سخنانی گفت: سال۹۲ شهرستان پاکدشت رتبه ۴ تولید گل و گیاه کشور را داشت، اما امروز با افتخار اعلام می کنیم که به رتبه اول کشوری رسیدیم، این موفقیت با باز کردن گره های کوچک از پای صنعتگران میسر شد، یکی از این گره ها مشکل گاز شهرک کشاورزی «گلفام» بود که امسال بحمدالله حل شد.

وی با بیان این که شهرستان پاکدشت در بحث صنایع، علاوه بر تامین اشتغال خود شهرستان، اشتغال برای ۳ شهرستان دیگر را نیز تامین می کند، افزود: ۷۰ درصد ظرفیت اشتغال صنایع پاکدشت به شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک اختصاص یافته است و حتی از خود تهران نیز نیروی کار به شهرک های صنعتی ما می آید.

فرماندار پاکدشت اضافه کرد: در حوزه اشتغال شهرستان پاکدشت رکورد زده و در حال حاضر نرخ بیکاری در چاکدشت ۵.۷ درصد است، اگر نیروی کاری که از شهرستان های دیگر به شهرستان ما می آیند به مناطق خود بازگردند، نرخ بیکاری در پاکدشت به صفر خواهد رسید، این امر در حالی است که نرخ بیکاری ۱۱ درصد بود.

۵۰ واحد صنعتی آماده به کار در پاکدشت مشکل تامین برق دارند

صادقی ارائه تسهیلات به ۵۰ واحد صنعتی را مورد اشاره قرار داد و گفت: این واحدها در حال حاضر با این تسهیلات آماده شروع فعالیت هستند و تنها مشکل برق دارند، در این مدت ده ها جلسه برای حل مشکل برق شهرک صنعتی عباس آباد برگزار شده است، ۳۰۰ کیلو وات برق در این منطقه فروخته شده و تاکنون ۱۰۰ کیلووات تامین شده و ۲۰۰ کیلووات کسری داریم.

۳۶۰۰ نفر طی سال گذشته در پاکدشت مشغول به کار شدند

وی با بیان این که با آغاز به کار این ۵۰ واحد صنعتی حدود ۴ الی ۵ هزار نفر به ظرفیت اشتغال شهرستان پاکدشت اضافه می شود، گفت: ما ظرفیت خالی اشتغال هم داریم، مال سال گذشته ۳۶۰۰ شغل جدید ایجاد کردیم که افراد شاغل شده و در حال واریز بیمه تامین اجتماعی هستند، در حال حاضر ۱۵۰۰ ظرفیت اشتغال داریم که نیروی کار ماهر نداریم، برای این امر نیز آموزش های فنی و حرفه ای را برای آموزش نیروهای کار ماهر فعال کردیم، سال قبل نیز همین وضعیت حاکم بود، صنایع نیرو می خواستند اما نیروی کار ماهر نداشتیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان پاکدشت اضافه کرد: این ایجاد ظرفیت های اشتغال در حالی در پاکدشت صورت می گیرد، که کل کشور با رکود تورمی مواجه است، وضعیت موجود اشتغال در کشور به سختی مدیریت شده است، بسیاری از واحدهای تولیدی شهرستان مشکل مالیاتی داشتند، اما سعی در حل مشکل و جلوگیری از تعطیلی واحدها داشتیم، هر چهارشنبه از صنایع مشکل دار بازدید کرده و شنبه در جلسه ستاد رفع موانع تولید به حل مشکل این صنایع پرداختیم.

بر اساس این گزارش، مراسم کلنگ زنی منطقه مسکونی فرزندان شاهد در روستای جیتو ،افتتاح روشنایی جاده «فیلستان» به «جیتو» ،افتتاح پست بانک ایران در روستای فیلستان و افتتاح گازرسانی به شهرک کشاورزی گلخانه ای «گلفام» در فیلستان و چهار پروژه در روستاهای بخش مرکزی شهرستان پاکدشت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت، محمد قمی، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، رحیم علیش پور دادستان این شهرستان تعدادی دیگر از مسئولین ادارات این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: 1973
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری