مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) قرچک:
ادارات قرچک برای سالمندان استاندارد نیست
تاریخ انتشار : مهر ۳۰, ۱۳۹۶ ۲:۲۴ ب.ظ
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرچک با بیان این که ۱۶۵۰ خانواده سالمند تحت پوشش این اداره قرار دارند، گفت: ادارات قرچک برای سالمندان استاندارد نیست.
 ادارات قرچک برای سالمندان استاندارد نیست

به گزارش ندای وارنا به نقل از مهر، محمد رضا غضنفری، با بیان این که حدود ۱۶۵۰ خانواده سالمند تحت پوشش کمیته امداد قرچک بوده و از این نهاد مقدس خدمات دریافت می کنند، اظهار داشت:  ما در این اندیشه هستیم، که به نوعی به حمایت از مسائلی پیرامون سالمندان بپردازیم و برآن شدیم تا جلسه ای با مرکز بهداشت  در خصوص امور اساسی و لازم سالمندان شهر و مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: در خصوص سالمندان بهداشت و چکاپ آن ها، تغذیه بهداشت و روان و مراقبت های دوران سالمندی بسیار اهمیت دارد، که با تعاملی که با مراکز بهداشت داشتیم، مقرر شد، این مسائل به صورت نمادین و با تهیه  بروشورهایی به سالمندان آموزش داده شود، این اتفاق خوبی بود که در پارک بانوان روز ۱۷ مهرماه با همکاری شهرداری، بخشداری، مرکز بهداشت و بهزیستی که تعدادی از مددجویان آن ها همراه مددجویان ما بودند، برگزار شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) قرچک گفت: در آن همایش تقریبا توانستیم به اهداف کلان خود دست پیدا کنیم ۲۵۰ نفر از سالمندان زن و مرد ما در آن همایش شرکت کردند، که از برنامه های آن روز تهیه صبحانه سالم و نیز ویزیت رایگان بوده است.

غضنفری اظهار کرد: دوره های آموزشی در موضوع تغذیه سالم، بهداشت وروان، مراقبت های دوران سالمندی و …در غرفه ها اجرا شد و  در آن مراسم به ۵ زوج موفق در زمینه کارآفرینی ،خودکفایی وتربیت فرندان سالم  و سالمندانی که زندگی شادتری داشتند جایزه اهداء شد.

وی با بیان این که برگزاری این دوره ها برای افراد جوانی که با سالمندان زندگی می کنند، نیز مفید است، گفت: در نظر داریم، در همایش بعدی به جوانان که با سالمندان زندگی می کنند، آموزش دهیم، اما در حال حاضر به دلیل این که نحوه زندگی آن ها با مشکلاتی همراه است، برای زندگی بهتر و شادتر، لازم می دانیم اول به طور مستقیم آموزش ها را به آن ها عرضه داریم تا از زندگی خود لذت ببرند و دوران خوبی را در ادامه زندگی داشته باشند وآموزش های لازم  در خصوص بهداشت و تغذیه داده شود و مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

غضنفری گفت: باید اصل تکریم سالمندان سرلوحه کار همه قرار گیرد و از دانش،تجارب و آموزه های آنان نیز جوانان در زندگی خود بهره گیرند که در آن صورت جایگاه سالمندان تبیین می شود.

ادارات قرچک استانداردهای مراجعه سالمندان را ندارد

وی در ادامه  مژده ای برای شهروندان داشت و گفت: اکنون اتفاق خوبی که با عنایت مسئولین شهرستان افتاد، این است که تمام سالمندان قرچک را به صورت رایگان ویزیت کنیم و با تعاملی که با مرکز بهداشت داشتیم، قرار بر آن شد تا رابطین بهداشت را از بین مددجویان تحت پوشش کمیته امداد معرفی کنیم و آنها بین نیازمندان و سالمندان با مرکز بهداشت و کمیته امداد رابط می شوند.

غضنفری در ادامه همین بحث افزود: کسانی که تحت پوشش کمیته هستند، از طریق مددکاران معرفی می شوند و دیگران از طریق تماس با مرکز بهداشت اقدام می کنند.

وی در خصوص عمده مشکلات سالمندان این گونه اظهار نظر کرد: اساسا مشکلات سالمندان بهداشت و درمان است، اگر موضوع درمانی با آموزش مناسب ارائه شود مسیر زندگی آنها عوض می شود و زندگی بهتری خواهند داشت.اگرتغذیه سالم داشته باشند و ورزش را در دستور کار قرار دهند سپس موضوع درمانی کنترل می شود.

غضنفری در پاسخ به این پرسش که آیا قرچک به استانداردهای لازم در خصوص جایگاه سالمندان و حل مسائل آنان به رتبه خوبی رسیده است، گفت: متاسفانه ما با توجه به نشست هایی که داشتیم هنوز استانداردهای لازم حتی در زمینه فیزیک ساختمان ادارات شاهد نیستیم، لذا برای دسترسی راحت سالمندان به ادارات ،بانک ها در دستور کار قرار گرفته است، معمولا باید طبقه اول برای پاسخگویی به سالمندان قرار بگیرد.

کد مطلب: 2370
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری