ارائه خدمات پزشکی توسط گروه جهادی شهید کاظمی در قم، تهران و ورامین
تاریخ انتشار : خرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب.ظ
 
مسؤول آموزش گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی با اشاره به آغاز سی و دومین اردوی جهادی این گروه گفت: خدمات پزشکی گوناگونی در طول این دوره جهادی به مردم مناطق محروم ارائه می‌شود.
 ارائه خدمات پزشکی توسط گروه جهادی شهید کاظمی در قم، تهران و ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ ناهید معمارپور امروز در قم با اشاره به آغاز سی و دومین اردوی جهادی «گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی» اظهار کرد: اردوی جهادی این گروه از ۲۸ خرداد ماه ۹۹ در قم آغاز شده و تا روز جمعه ۳۰ خرداد ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: بعد از اتمام مأموریت جهادی در قم، دیگر اعضای این گروه به صالح‌آباد تهران و ورامین اعزام می‌شوند و از ۹ صبح جمعه ۳۰ خرداد تا ساعت ۸ شب همان روز در این مناطق به فعالیت جهادی خواهند پرداخت.

مسؤول آموزش و ارجاع گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی ادامه داد: در هر منطقه ۲۵ نفر مشغول به خدمات جهادی خواهند شد یعنی در مجموع ۷۵ نیرو به سه منطقه قم، صالح‌آباد تهران و ورامین اعزام می‌شوند.

معمارپور اذعان کرد: تقریبا ۵۰ درصد جمعیت نیروهای جهادی پزشکی که در این دوره به این سه منطقه اعزام می‌شوند آقایان هستند و ۵۰ درصد بانوان.

وی بیان کرد: خدمات پزشکی گوناگونی در طول این دوره جهادی به مردم مناطق محروم ارائه می‌شود شامل آموزش پزشکی و راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، فشار خون و قند خون، غربالگری فشار خون و قند خون، تب سنجی، ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، سنجش نوار قلب، ارائه خدمات مامایی، تزریقات، تشکیل پرونده سلامت و ارجاع به متخصصان دیگر در صورت نیاز و … است.

مسؤول آموزش و ارجاع گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی عنوان کرد: خدمت متمایزی که از سوی این گروه جهادی در صالح‌آباد تهران صورت می‌گیرد راه‌اندازی مهد کودک به منظور ارائه آموزش‌های پزشکی به کودکان پیرامون بیماری‌هایی است که ممکن است در معرض آن قرار گیرند.

معمارپور اضافه کرد: ویزیت بیماران توسط دکتر روانشناس نیز در تهران صورت می‌گیرد ولی برخلاف پیگیری‌هایی که صورت گرفت به دلیل نبود نیرو این مورد در مناطق محروم قم ارائه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تمام خدمات پزشکی توسط این گروه کاملاً رایگان انجام می‌شود افزود: علاوه بر آموزش، غربالگری، تست و ویزیت رایگان حتی عینک رایگان نیز به مراجعه‌کنندگان تحویل داده می‌شود ولی در زمینه انجام سونوگرافی به دلیل وجود سقف قیمت مشخص تنها بخشی از هزینه آن توسط گروه جهادی پرداخت می‌شود و مقداری از هزینه آن بر عهده مراجعه ‌کننده است.

مسؤول آموزش و ارجاع گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی ادامه داد: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در جریان ویزیت و غربالگری بیماران پروتکل‌های بهداشتی خاصی تنظیم شده است که بر اساس آن به بیماران ماسک و دستکش داده می‌شود و همچنین فاصله گذاری اجتماعی بین آنان نیز برقرار می‌شود. بر اساس این دستورالعمل استفاده از ماسک، دستکش، گان و شیلد توسط کادر پزشکی نیز اجباری است.

معمارپور بیان کرد: متخصصان حاضر در این دوره از اردوی جهادی شامل متخصص زنان و نورولوژیست می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره چهارمین اعزام گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی به قم، دومین دوره اعزام به ورامین و نخستین دوره اعزام به صالح‌آباد تهران است.

مسؤول آموزش و ارجاع گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی اضافه کرد: پیش از این دوره این گروه جهادی در مناطق سیل‌زده، زنجان، شاهرود، گلستان و شهرهای اطراف تهران نیز حضور یافته است.

معمارپور ادامه داد: هر ماه نیروهایی از سوی گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی به مناطق محروم و شهرستان‌های اطراف تهران اعزام می‌شوند ولی در ایام تعطیلی‌ها که فرصت چند روزه‌ای پیدا می‌شود این گروه برای ارائه خدمات پزشکی به خارج از استان تهران اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی سالانه به طور متوسط ۱۲ بار اردوی جهادی برگزار می‌کند.

مسؤول آموزش و ارجاع گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی عنوان کرد: سعی می‌شود از تمام مقاطع پزشکی و علوم پزشکی در ترکیب نیروهای اعزامی از سوی گروه جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی استفاده شود؛ رنج سنی نیروهای جهادی این گروه از ۱۸ سال است تا متخصصان ۵۰ ساله.

کد مطلب: 8855
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری