فرماندار پیشوا:
ارائه وام اشتغال به روستاییان پیشوا تسهیل می شود
تاریخ انتشار : شهریور ۱۴, ۱۳۹۶ ۴:۳۸ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور دیدار کرد و با طرح مهمترین مسائل و مشکلات این شهرستان به ویژه در حوزه روستاها خواستار رفع آنها شد.
 ارائه وام اشتغال به روستاییان پیشوا تسهیل می شود

به گزارش ندای وارنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری پیشوا، سیدابوالفضل رضوی در این دیدار بر لزوم تسریع در رفع مسائل مطرح شده تاکید کرد و قول مساعد در جهت پیگیری آنها را داد.

 

محمدی در این دیدار احداث و راه اندازی پایانه صادراتی در پیشوا به منظور کمک به حوزه کشاورزی را ضروری دانست و گفت: پیشوا به عنوان منطقه ای کشاورزی مطرح و شناخته شده است و بخش مهمی از فرآورده های زراعی و جالیزی استان و حتی دیگر مناطق کشور از طریق پیشوا تولید و تامین می شود.

 

وی افزود: علیرغم مشکلات موجود بر سر راه کشاورزی که یکی از عمده ترین این مشکلات، کمبود آب مورد نیاز است، کشاورزان منطقه با رویکرد توسعه کشت های گلخانه ای که از شاخصه های اقتصاد مقاومتی نیز می باشد، به امر زراعت اهتمام دارند.

 

محمدی گفت: یکی از مسائل مهمی که کشاورزان پیشوایی با آن مواجه هستند، زمان برداشت محصول همزمان با تولید آن در دیگر نقاط کشور است که این مسئله موجب آن می شود تا کشاورزان علیرغم همه زحماتی که برای تولید محصول باکیفیت متحمل می شوند نتوانند محصول خود را با قیمت مناسب عرضه کنند و این موجب تحمیل ضررهای زیادی به بدنه کشاورزی پیشوا می شود و راه حل این مشکل در راه اندازی هر چه سریعتر پایانه صادراتی در این منطقه است.

 

وی به تلاش های صورت گرفته در توسعه اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: علیرغم اعتبارات و تسهیلات مناسبی که از سوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به این امر اختصاص یافته اما استقبال چندانی از این مهم نشده است، در صورتی که دریافت این اعتبارات می تواند اقتصاد روستاها را متحول کند.

 

فرماندار پیشوا سخت گیری بانک های عامل در پرداخت تسهیلات را از  دلایل عدم استقبال از وام اشتغال روستایی دانست و در پایان گفت: با توجه به محیط کوچک روستا و شناخت و اشراف اعضای شوراهای اسلامی بر افراد ساکن در آن، اگر بتوان زمینه پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال را از طرق مختلف از جمله قبول سند زمین به تائید شورا، سهام عدالت، کارت یارانه، امتیاز آب و برق، ماشین آلات و … به عنوان وثیقه فراهم نمود شاهد رشد تولید و شکوفایی اقتصادی در روستاها خواهیم بود.

کد مطلب: 2110
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری