ارائه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۵۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار
تاریخ انتشار : آبان ۲۸, ۱۳۹۷ ۷:۴۱ ب.ظ
 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۵۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار استان تهران ارائه شده است.
 ارائه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به ۶۵۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار

به گزارش ندای وارنا؛ثریا شارقی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در استانداری تهران با اشاره به اقدامات مهمی که طی یکسال اخیر از سوی این دفتر پیگیری و اجرا شده است اظهار داشت: تخصیص یارانه برای بانوان کارآفرین متقاضی شرکت در نمایشگاه های داخلی،آموزش بیش از ۸ هزار نفر ساعت اعضای سمن ها،کارآفرینان و زنان آسیب دیده از جمله مهمترین اقدامات حوزه بانوان و خانواده استانداری تهران طی یکسال اخیر است.

شارقی در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون با توجه و نظر استانداری تهران شاهد حضور بانوان در سطوح مدیریتی هستیم افزود: در حال حاضر طی یکسال اخیر ۵ مدیرکل، ۲معاون مدیرکل و ۲بخشدار زن در استان تهران داریم.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات مهمی که از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران انجام شده طرح ساماندهی کودکان بی هویت از بدو تولد در بیمارستان ها بوده است گفت: با حمایت استاندار و با راه اندازی سیستم آنلاین متصل به قبت احوال و دریافت شناسنامه برای آنها اجرا شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری تهران راه اندازی بازارچه های خود اشتغالی زنان در همه شهرستان های استان تهران و  راه اندازی سایت «حامی بانو» با هدف حمایت از کارآفرینان بانو را از دستاوردهای مهم دیگر دانست و بیان داشت: راه اندازی بازارچه های خود اشتغالی زنان نیز از طریق دفتر امور بانوان پیگیری شده است و امکان کارآفرینی بانوان به ویژه زنان سرپرست خانوار را فراهم کرده است و همچنین با راه اندازی سایت « حامی بانو» بیش از ۸۰۰ بانوی کارآفرین در این سایت عضو شدند که در میان آنها زنان زندانی و تحت پوشش سازمان های حمایتی بهره مندی خوبی از این سامانه دارند.

شارقی گفت: راه اندازی پارک بانوان در همه شهرستان های استان از طریق پیگیری ها و تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان را از دیگر دستاوردهای مهم در حوزه بانوان است و همچنین ارائه تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به ۶۵۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار یا بدسرپرست از جمله اقدامات مهم در استان تهران است.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5642
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری