از آثار هنری هنرمندان قرچک حمایت می‌شود/ هنرمندان قرچکی معاونت فرهنگی را یاری نکردند
تاریخ انتشار : شهریور ۲۳, ۱۳۹۷ ۷:۱۹ ب.ظ
 
شهردار قرچک گفت: در جهت حمایت از هنرمندان قرچکی ، آثار هنری آنها خریداری و در شهر به اجرا در خواهد آمد.
 از آثار هنری هنرمندان قرچک حمایت می‌شود/ هنرمندان قرچکی معاونت فرهنگی را یاری نکردند

به گزارش ندای وارنا؛نشست مشترک اصحاب فرهنگ و هنر با شهردار قرچک در سالن اجتماعات شهرداری قرچک برگزار شد که در این نشست تعدادی از هنرمندان به بیان مشکلات و ارایه راهکارهای مناسب در خصوص بهبود وضعیت فرهنگی شهرستان پرداختند.

بهروز مشتاق رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قرچک در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم اظهار داشت: جلسه هم‌اندیشی و تبادل نظر با شهردار قرچک را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم در این جلسه بعضی از مشکلات هنرمندان رفع شود.

وی گفت: قرچک هنرمندان خوبی در رده‌های بالای استانی دارد که برای فرهنگ و هنر شهرستان زحمات زیادی می‌کشند که باید از زحمات این هنرمندان در مراسمات شهرستانی تجلیل شود.

وی در ادامه بیان داشت: قرچک در حوزه موسیقی، تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی و نمایش‌نامه نویسی پیشرفت چشمگیری داشته و حتی در همایش‌های استانی رتبه‌های خوبی به‌دست آورده است.

این مسوول در پایان گفت: مسوولان شهرستان و کسانی که دغدغه فرهنگی دارند به کمک هنرمندان بیایند و مشکلات هنرمندان را رفع کنند؛ با برنامه‌های فرهنگی می‌توان بعضی از معضلات اجتماعی را کاهش داد.

باقر لاله هنرمند و پیشکسوت موسیقی اظهار داشت: شهرستان قرچک پتانسیل‌های خوبی در همه حوزه‌های هنری دارد که با حمایت از این هنرمندان حرکت رو به جلو در حوزه فرهنگ مشاهده خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از ناراحتی‌های هنرمندان بومی از مسوولان شهرستان این است که در مراسمات و جشن‌های داخلی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

این هنرمند پیشکسوت افزود: هنرمندان شهرستان قرچک باید در جشن‌ها و مراسم‌های شهر قرچک مورد استفاده قرار گیرند تا به مردم معرفی شوند.

علیرضا ترامشلو پیشکسوت تئاتر گفت: این جلسه را به فال نیک می‌‌گیریم که بعد از ۱۰ سال هنرمندان شهرستان قرچک با شهردار قرچک جلسه مشورتی برگزار کردند.

وی در ادامه بیان داشت: احداث سرای محله‌ها و برگزاری جشن در قرچک نشان دهنده‌ی نگاه مثبت شهرداری و شورای شهر به هنرمندان در قرچک است.

وی اذعان داشت: عمده مشکل هنرمندان در شهرستان قرچک تبلیغات محیطی در شهرستان است که می‌خواهند کارهای خود را معرفی نمایند که نگاه ویژه می‌طلبد.

این هنرمند تاکید کرد: قرچک دارای قومیت‌های مختلفی است که باید از این پتانسیل‌ها به نحو احسن استفاده کرد؛ می‌توان در این خصوص جشنواره‌های بین‌‌الملی در بحث قومیت‌ها و رسوم و سنت‌ها برگزار کرد.

پیشکسوت تئاتر افزود: شهرداری نسبت به اعتبارات فرهنگی شهرداری همانند اعتبارات عمرانی توجه ویژه داشته باشد.

علیرضا بختیاری پیشکسوت عکاسی بیان داشت: هنرمندان با کارهای هنری خود از مسوولان مطالبه‌گری به حق داشته باشند.

وی افزود: آثار هنری هنرمندان در شهرستان دیده نمی‌شود و نیازمند محلی برای نمایشگاه هستند.

بختیاری افزود: تشکیل کارگروه فرهنگی در شهرداری از اولویت‌های خوب شهرداری می‌تواند باشد که به بحث فرهنگ کمک می‌کند.

محمد شهریاری مجری و گوینده گفت: هنرمندان با برنامه‌های فرهنگی هنری می‌توانند این شهرستان را به کشور معرفی کنند.

وی اظهار داشت:  هنرمندان با برنامه‌های هنری شهرداری را یاری می‌کنند و این همکاری می‌تواند باعث کاهش معضلات اجتماعی شود.

غلامرضا فرجیان پیشکسوت خبرنگاری جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: رسانه در همه‌ی شرایط اقدام به تولید خبر و اطلاع‌رسانی می‌کند ولی مورد بی‌ملایمتی مسوولان و مردم قرار می‌گیرد.

فرجیان گفت: خبرنگاران شهرستان قرچک محلی برای برگزاری جلسات درون گروهی ندارند و نیازمند محلی برای برگزاری جلسات هستند.

وی افزود: پیشرفت شهرستان قرچک در حوزه فرهنگ هنر و رسانه نسبت به چند سال قبل حرکت رو به جلوی خوبی داشته و باید این حرکت ادامه‌دار باشد.

محسن شریف شهردار قرچک در این مراسم اظهار داشت: شهرداری و حوزه فرهنگی شهرداری نیازمند یاری هنرمندان شهر قرچک است، نیازمند فکر نو در جهت فرهنگ‌سازی در خصوص کاهش معضلات اجتماعی است.

شریف گفت: حضور هنرمندان و فعالیت‌های هنری هنرمندان در سطح شهر در همه‌ی حوزه‌های هنری باعث می‌شود شهر از نظر فرهنگی پیشرفت خوبی داشته باشد.

شهردار قرچک افزود: مردم در جهت استفاده از مکان‌های فرهنگی و تماشای برنامه‌های فرهنگی به تهران می‌روند که این مورد باعث ناراحتی مردم شده است و تمام تلاشم را به کار بستم تا حداقل امکانات فرهنگی را فراهم سازم.

وی در ادامه افزود: خواسته‌هایی که بعضی از هنرمندان مطرح کردند در حد معقول است و باید تاکنون برطرف می‌شد؛ بی‌انصافی است که این خواسته به عنوان دغدغه هنرمندان باشد.

وی تصریح کرد: تابستان امروز برنامه‌های فرهنگی زیادی در شهر داشته‌ایم که در این برنامه‌ها مشارکت بانوان شهرستان به ۵۰ درصد رسیده است که نشان دهنده‌ی رضایتمندی بانوان است.

این مسوول اذعان داشت: در جشنواره تابستانی شهر قرچک از هنرمندان بومی استفاده شده و طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در برنامه‌های دیگر نیز از آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: سرانه فرهنگی ورزشی شهرداری قرچک در سال‌های قبل ناچیز بوده ولی در یک سال گذشته افزایش چند برابری داشته که این افزایش نشان می‌دهد شهرداری و شورای شهر به بحث فرهنگی نگاه ویژه دارد.

این مسوول گفت: شهرداری آماده همکاری با هنرمندان داخلی است و هر نوع طرحی که دارند به شهرداری ارایه کنند و شهرداری این طرح‌ها را در شهر اجرایی کند.

وی تاکید کرد: شهرداری قرچک آماده است هر نوع کتابی که در خصوص قرچک، طراحی یا نقاشی داشته باشد را خریداری کند.

وی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته دست یاری به طرف هنرمندان دراز کردم که در خصوص نقاشی‌های سطح شهر یا المان‌های شهر قرچک معاونت فرهنگی را یاری کنند اما در چند ماه گذشته هیچ طرحی از سوی هنرمندان داخلی ارایه نشد.

وی در پایان گفت: از هنرمندانی که طرح یا برنامه‌ای برای معرفی قرچک داشته باشند حمایت می‌شود تا این طرح به عرصه عمل در آید.

منبع : فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3798
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری