از ایجاد شفافیت و پاسخگویی تا حاکم شدن فضای تخصصی در شورا در گزارش عملکرد یکساله
تاریخ انتشار : شهریور ۱۱, ۱۳۹۷ ۸:۴۴ ب.ظ
 
در این میان ریاست آقای خلیل آبادی بر شورای شهرستان ری را نیز بیافزایید. اعضای شورا مرتبا در محلات شهر تهران حضور می یابند کما اینکه این دیدار ها آنطور که باید منعکس نمی شود.
 از ایجاد شفافیت و پاسخگویی تا حاکم شدن فضای تخصصی در شورا در گزارش عملکرد یکساله

به گزارش ندای وارنا؛معاون اداری اجرایی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه در شورای پنجم هزینه کاهش پیدا کرد اما حضور متخصصان و کارشناسان افزایش پیدا کرد و شفافیت و پاسخگویی ملاک عمل قرار گرفت یعنی پیروزی شورای پنجم در گام نخست.

سید محمود میر لوحی در تشریح گزارش عملکرد یکساله شورا گفت: شورای پنجم از بدو شروع به کار خود تعامل با قوای مختلف؛ با دولت و مجلس و با همه ی بخشهایی که در کشور در ارکان تصمیم گیری هستند را مد نظر قرار داد.

وی افزود: دوستان و رسانه‌ها مستحضر باشند که عضویت در شورای شهر شغل نیست و بر اساس قانون شورا باید در ماه دو جلسه داشته باشد و اگر شما مشاهده می کنید هشتاد و یک جلسه در طول یکسال و جلسات متعدد هم اندیشی برگزار می شود حاکی از اهمیت جمعی اعضای شورا در موضوع نظارت و ادره شهر است. این در حالی است که دوره قبل بالغ بر ۹۰ جلسه برگزار شده بود اما ما در کنار ۸۱ جلسه، جلسات هم اندیشی نیز برگزار کردیم که باید به آن اضافه شود.

معاون اداری اجرایی شورا در ادامه اظهار کرد: در این شرایط دولتبا کمال تاسف روالی که از سال ۷۸ برای پرداخت حق الجلسه شوراها بود را تغییر دادند و ۴۰ درصد حق الجسله شوراها را کاهش دادند، بله می شد و می شود ماهی دو جلسه برگزار کرد ولی وقتی شهری مثل تهران با سالی ۲۳ هزار ملیارد تومان بودجه باید اداره شود یقینا باید وقت بیشتری گذاشته شود.

میرلوحی تاکید کرد: به عنوان نمونه تا کنون ۳۵ گزارش حسابرسی به کمیسیون برنامه و بودجه آمده که زحمتش با آقای فراهانی است. بله اگر شما مشاهده می کنید از آغازین ساعت روز شنبه و تا پایان روز جمعه اعضای شورا در دیدارها و مراسم ها و شادستان ها و مراسم های مذهبی شرکت می کنند، اگر می بینید که رییس شورا تمام وقت خود را برای شورا گذاشتند و تمامی مسئولیت های خود خارج از شورا را زمین نهادند نشان از اهمیت نمایندگی مردم برای این عزیزان است.

وی ادامه داد: آقای مسجد جامعی تهران گردی خود را بدون وقفه انجام می دهند، خانم فخاری جلسات تهران شهر امید را برگزار می کنند، آقای حبیب زاده محله ای نیست که بازدید نکرده باشند، ۳۵۴ شورای محله انتخاباتش برگزار شده به علاوه رییس شورای عالی استان ها و رییس شورای استان نیز از همین جمع است و وظایف و تعهدات در این زمینه را به آن بیافزایید همه ی این نکات حاوی این امر است که اعضای شورا بر عهد خود با مردم هستند.

وی تاکید کرد: در این میان ریاست آقای خلیل آبادی بر شورای شهرستان ری را نیز بیافزایید. اعضای شورا مرتبا در محلات شهر تهران حضور می یابند کما اینکه این دیدار ها آنطور که باید منعکس نمی شود.

میر لوحی در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد های شورا اشاره کرد و گفت: توجه به رسالت شورا وفاداری به میثاق لیست امید، توجه به پیام مردم و خواست مطالبات مردم همواره مد نظر شورا بوده است. با توجه به مشکلاتی که داریم به نظر می آید موتور محرک شورا در سایه انسجام اعضا از حرکت نایستاده و با قدرت به طی مسیر خود ادامه می دهد.

رییس کمیته اقتصادی شورا در ادامه خاطر نشان ساخت: در کنار این فعالیت های اعضا تاکید بر انجمن های تخصصی و مشاورانی که به کار گرفته شده اند نیز نشان از تخصص گرایی در این دوره شورا دارد. در بعضی از کمیته‌هایی که در شورا برگزار می شود ده ها نفر چهره‌های برجسته متخصص این حوزه در آن حضور پیدا می کنند و اغلب به صورت افتخاری حضور پیدا می کنند.

وی افزود: تعداد کارکنان شورا کاهش و هزینهها کاهش پیدا کرده است اما در مقابل حضور کارشناسان افزایش یافته است.

سید محمود میر لوحی افزود: اصلاح رویکرد ها و ساختار ها و روش ها نیز از جمله رویکرد های شورا بوده است.

میر لوحی در ادامه اظهار داشت: تعداد طرح های ارایه شده به شورا بیشتر از لوایح بوده ولی تفاوت‌اش این است که ما الزام می کنیم شهرداری لایحه بیاورد.

به گفته میرلوحی تاکید بر شفافیت و پاسخگویی و نظارت و اجرا بر عملکرد و بررسی حسابرسی سال های ۹۳ ، ۹۴ و ۹۵ از جمله اقدامات شورا در راستای شفافیت بوده است. ملاحظه می کنید حسابرسی سال ۹۳ هنوز مانده و ما در حال بررسی آن هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا افزود: حذف فعالیتهای غیر مرتبط نیز از دیگر اقدامات شورا در این دوره بوده است.

میر لوحی گفت: میانگین حضور اعضای در جلسات شورا ۲۰.۱۳۵ بوده است و جلسه ای نبوده که به اکثریت نرسیده باشد. در شورای پنجم رسیدگی به پرونده باغات از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و اعضا با وسواس خاصی این مهم را پیگیری می کنند همچنانکه به رغم لغو مصوبه برج باغ ها تنها در منطقه یک ۱۶۰ پلاک ثبتی تقاضای برج باغ داشته اند که اگر رسیدگی و نظارت اعضای شورا نبود دوباره شاهد نابودذی باغات بودیم.

وی یادآور شد: در کنار این امور باید توجه هیات رییسه به مشورتی انجام دادن امور را ارج نهاد و اینکه طرح ها و لوایح معوقه همه بررسی شده است.

میر لوحی در ادامه سخنان خود گفت: شفافیت و پاسخگویی که از نقاط برجسته شورای پنجم است . انتشار اطلاعات و کاهش تعارضات جز ءفعالیت های برجسته شورای پنجم است.

وی یادآور شد: در شورا کمیسیون ها هم در قالب کمیسیون اصلی و هم در قالب کمیسیون های فرعی گزارش ارایه کرده اند.

وی افزود: در طول دوره ۱۹۸ تذکر از سوی اعضا داده شده است.

میر لوحی در ادامه به اولویتهای کمیسیونها پرداخت و گفت: کمیسیونهای شورا به جای پراکنده کاری اولویتهای تخصصی خود را مد نظر قرار دادند. به طوریکه کمیسیون برنامه و بودجه دستیابی منابع پایدار، اصلاح ساختار، شفافیت و پاسخگویی و نظارت و بودجه را مد نظر قرار داده است. کمیسیون سلامت و محیط زیست ارتقای سلامت عمومی و ایمنی شهر ، صیانت از باغات و توسعه فضای سبز را مد نظر قرار داد، کمیسیون شهر سازی و معماری صیانت از طرح تفصیلی و حسن اجرای آن، تغییر رویکرد شهرداری تهران نسبت به ماموریت های محوله معاونتشهرسازی و معماری و بازگرداندن این معاونت به ایفا نقش واقعی خود و صیانت از بناهای ارزشمند و حفاظت و کمیسیون های دیگر وظایف تخصصی خود را مد نظر قرار دادند.

وی در ادامه به هوشمند ساختن ساختار شورا به عنوان یک دستاورد اشاره کرد و گفت: ساختار شورا قبلا هوشمند نبود و اتوماسیون نبود ما باید به سمت شهر هوشمند، نظارت و مدیریت هوشمند حرکت کنیم تا شهر هوشمند متبلور شود.

میرلوحی خاطر نشان ساخت: اعضای شورا در کنار بازدید از مناطق در همایش های فراوان نیز حضور پیدا کردند و فعالیت های خارج از شورا را نیز انجام دادند به طوریکه اعضا در ۷۶ نمایندگی حضور دارند.

معاون اداری و اجرایی شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: نظم و انضباط در شورای پنجم حرف اول را می زند با اینکه شورای پنجم سه دوره انتقالی را طی کرد اما توانستیم فضایی کارشناسی و آرام برای اتخاذ تصمیمات در جهت اداره شهر به وجود آوریم که یعنی پیروزی برای شورای پنجم در گام نخست.

منبع :بلدیه

انتهای پیام/

کد مطلب: 3453
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری