مدیر رسیدگی به امور مساجد شهرستان:
از خدام ۱۰ مسجد شاخص در شهر ری تجلیل به‌عمل می‌آید
تاریخ انتشار : مرداد ۲۹, ۱۳۹۷ ۴:۴۴ ب.ظ
 
مدیر رسیدگی به امور مساجد ری گفت: به‌مناسبت روز جهانی مساجد بیش از ۱۰ مسجد در شهر ری مراسم تجلیل از خدام برگزار می‌کنند.
 از خدام ۱۰ مسجد شاخص در شهر ری تجلیل به‌عمل می‌آید

به گزارش ندای وارنا؛حجت‌الاسلام مهدی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به نقش مهم مساجد در جامعه تاکید کرد و گفت: مسجد نقش بازدارنده نسبت به شرک و تفرقه را در نابودی وحدت ایفا می‌کند زیرا این مکان مذهبی بر پایه تقوا بنا می‌شود؛ مسجد محل آرامش موحدانی است که تمامی تلاش خود را دارند تا توسعه در کشور را بیش از پیش رشد و نمو دهند.

اصلانی بیان داشت: مدیریت یکی از مهم‌ترین مسائل در پایداری نقش تاثیرگذار مسجد در جامعه است؛ لذا امامان جمعه، کارگزاران و هیئت امنا باید به گونه‌ای عمل کنند تا این محل که پتانسیل هرگونه فعالیت سازنده‌ای همچون علمی، فرهنگی، آموزشی و… را دارا است و جایگاهی مهم برای تصمیم‌گیری‌های سیاسی است را در جهتی سوق دهند تا نام اسلام با وحدت میان مردم و مسوولین همچنان پایدار بماند.

وی به برنامه‌های متعدد در روز جهانی مساجد اشاره داشت و گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم به‌مناسبت این روز در مساجد شروع به فعالیت می‌کنند و در ۱۰ مسجد شاخص شهر ری نیز از موذنان، امامان جماعت، خادمین و عوامل موثر توسط هیئت امنا و کارگزاران مسجد تقدیر به‌عمل می‌آید.

مدیر رسیدگی به امور مساجد ری اظهار داشت: طی طرحی خادمینی که در سامانه جامع مساجد (سجم) به ثبت رسمی رسیده‌اند با لباس متحد شکلی دارای فرم اداری شدند. این لباس به رنگ سرمه‌ای در قالب کت و شلوار خادمین آستان قدس رضوی (ع) است و با نام خادمین بهشتی نشان بر سینه زده شده است.

اصلانی به اقدامات دیگر تاکید کرد و افزود: از جمله خدمات رسیدگی به خدام اعطای وام قرض‌الحسنه‌ی ۵ میلیون تومانی بدون بهره بود و همچنین بیش از ۶۰ نفر خادمین همراه با خانواده اعزام به حرم رضوی شدند.

وی در پایان اضافه نمود: با توجه به عید بزرگ قربان و اعمال قبل از آن، روز عرفه از مساجد همجوار حرم عبدالعظیم (ع) خواستار شدیم تا برنامه خاصی نداشته باشند که طرح‌ریزی‌های این حرم برای انجام دعای پرفیض عرفه تحت تاثیر قرار نگیرد؛ لذا شایان ذکر است مابقی مسجدها برنامه خود را به‌صورت منسجم و مدون مانند سال‌های گذشته دارند.

منبع : فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3113
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری