از کمبود ماسک تا فروش توسط دستفروشان ورامینی
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب.ظ
 
در اوایل شیوع ویروس کرونا بود که کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده بود ولی این روزها با افزایش تولید ماسک، کار فروش این اقلام به دستفرشان در ورامین و قرچک کشیده شده است.
 از کمبود ماسک تا فروش توسط دستفروشان ورامینی

به گزارش ندای وارنا؛ شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا آن‌قدر سریع و غیرقابل پیش‌بینی بود که کمبود ماسک، گان، شیلد، عینک، الکل و مواد ضدعفونی کنده به چالشی بزرگ برای تمامی مناطق کشور تبدیل شد و همواره مقابل مراکز فروش کالاهای پزشکی صفوف طولانی تشکیل می‌شد تا مردم بتوانند ماسک، دستکش، الکل و موادضدعفونی کننده را تهیه کنند.
در این میان، کم نبودند سوداگرانی که با سوءاستفاده از شرایط جامعه، اقدام به تولید و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌های تقلبی کردند و نیروی انتظامی بارها کارگاه‌های غیرمجاز را شناسایی و نسبت به تعطیلی آن اقدام کرد.
با پای کارآمدن تولید کنندگان، تغییر خطوط تولید، فعالیت گروه‌های جهادی و تمامی مردم در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، این روزها در تمامی فروشگاه‌ها، داروخانه‌ها و مراکز پخش لوازم پزشکی، این اقلام به مقدار کافی قابل عرضه است و در برخی از موارد، برای خرید این اقلام مشتری نیز وجود ندارد.
کالاهایی که در فروشگاه‌های معتبر و داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استاندارد، بهداشتی و دارای مجوز از ارگان‌های مربوطه هستند ولی اقلامی که توسط دستفروشان به فروش می‌رسد هیچ گونه مشخصاتی ندارد و فقط در کیسه‌های پلاستیکی به صورت فله عرضه می‌شود.
این روزها تعداد زیادی از دست‌فروشان در خیابان اصلی ورامین و خیابان محمدآباد قرچک اقدام به فروش انواع  و اقسام ماسک می‌کنند و مردم نیز بدون آن که اطلاعات کافی از این نوع اقلام داشته باشند، نسبت به خرید آن‌ها اقدام می‌کنند.
قیمت کمتر اقلام عرضه شده توسط دستفروشان نسبت به فروشگاه‌های مجاز باعث شده تا بسیاری از مردم نسبت به خرید از آنان اقدام کنند، کالاهایی که به اسم بهداشتی، نانو و یا چهارلایه به راحتی به مردم عرضه می‌شود و هیچ مسئولی برای جلوگیری از این اقدام، کاری انجام نمی‌دهد.
جمع‌آوری دستفروشان وظیفه شهرداری نیست
معاون خدمات شهری شهرداری ورامین در حالی جمع‌آوری دستفروشان فروشنده ماسک را جز وظایف شهرداری نداست که بنا بر قانون شهرداری‌ها، اشخاصی که در کنار معابر، با اشغال سطح معینی از پیاده رو  اقدام به فروش اجناس و کالاهای خود می‌کنند، برای عبور و مرور عابران ایجاد مشکل کرده و با ایجاد سد معبر تخلف می‌کنند.
سید ابوالفضل قاسمی به خبرنگار ایرنا گفت: برای جمع آوری دستفروشانی که اقدام به فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده می‌کند شبکه بهداشت باید پیشقدم شده و تخلف را اعلام کند تا نیروهای شهرداری نسب به جمع آوری آن اقدام کنند.
فروش کالاهای پزشکی خارج از شبکه رسمی ممنوع است
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ورامین فروش کالاهای پزشکی خارج از شبکه رسمی را ممنوع و تخلف اعلام کرد.
دکترمحمدرضا میرزاحسینیان به خبرنگار ایرنا گفت: فروش هر گونه اقلام پزشکی خارج از شبکه رسمی به ویژه توسط افراد دوره‌گرد و دستفروش ممنوع است و باید از فعالیت آن‌ها جلوکیری شود ولی شبکه بهداشت دستگاه اجرایی برای جمع آوری این افراد نیست.
وی افزود: تمامی اقلامی که توسط دست‌فروشان عرضه می‌شود فاقد شناسنامه بوده و خود می‌تواند عاملی برای شیوع ویروس کرونا باشد.
وی اظهار کرد: شبکه بهداشت شهرستان ورامین آماده است تا با همکاری شهرداری و اداره صنعت، معدن و تجارت نسبت به اجرای طرح بازرسی مشترک اقدام کند تا این فروشندگان دوره‌گرد جمع آوری شوند.
شهرستان‌های ورامی و قرچک با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب‌شرق تهران واقع شده‌اند.
بر اساس اعلام رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۶۴۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند، ۸۱هزار و ۵۸۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲۷۳۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند.

کد مطلب: 7770
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری