استقرار نظام جامع آماری در دستور کار مدیریت و برنامه ریزی تهران
تاریخ انتشار : آبان ۱, ۱۳۹۷ ۶:۳۷ ب.ظ
 
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از استقرار نظام جامع آماری در دستور کار مدیریت و برنامه ریزی استان تهران خبر داد.
 استقرار نظام جامع آماری در دستور کار مدیریت و برنامه ریزی تهران

به گزارش ندای وارنا؛مسعود افشین پیش از ظهر سه شنبه در نشست هفته آمار که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به ابلاغی که به همه دستگاه های استان تهران شده مقدمات برای استقرار نظام جامع آماری و پیاده سازی در دستور کار قرار گرفته و دستگاه ها مکلف هستند اطلاعات آماری خود را در اختیار مرکز آمار قرار دهند.

وی در ادامه به ایجاد سامانه جامع اطلاعات ثبتی این استان به نام «ساوانا» اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه مشکل تولید آمار مورد نیاز برای برنامه ریزی در استان را حل خواهد کرد.

افشین در ادامه افزود: کمیته های ساماندهی آمارهای ثبت در همین زمینه تشکیل و نمایندگان دستگاه ها در آن معرفی شده است تا بعضا از ورود برخی تناقضات جلوگیری به عمل آید.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: هدف از تشکیل این کمیته نوین سازی سامانه نظام آماری کشور و گذر از روش سنتی به مدرن است و بر این اساس سامانه اطلاعات آماری استان را با عنوان«ساوانا» معرفی کرد که به کاربران اجازه می دهد در هر زمان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

وی در ادامه به ۲ نقش مهم سامانه اشاره کرد و بیان داشت: دستگاه های اجرا تغذیه کنندگی و کاربری در این سامانه ۲ نقش مهم هستند و بیش از ۲ هزار و ۸۵۰ جدول آماری ساخته، اطلاعات سرشماری یکسان سازی، سالنامه آماری تهیه، شناسنامه اقلام آماری مهیا و سالنامه آماری سایر دستگاه ها بارگزاری شده است.

افشین افزود: این سامانه از ۲ قسمت اطلاعات و آماری و مشخصات مکانی تشکیل شده و آنچه را که به عنوان آمار و اطلاعات دستگاه ها معرفی می کنند را می توان در لایه های مختلف نقشه پیاده سازی کرد و این حرکت، کمک شایانی برای برنامه ریزی محسوب می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اجرای طرح های سرشماری در آبان به علت مواجهه با کمترین تغییرات و جابجایی جمعیتی است و اجرای برنامه های مختلف رونمایی از سامانه اطلاعاتی و آمار استان از جمله برنامه های هفته آمار و سرشماری که از یکم آبان ماه آغاز می شود است.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 4876
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری