برای زمان وقوع حوادث غیر مترقبه؛
اسلامشهر و ورامین به دلیل جمعیت زیاد از استان معین برخوردار هستند
تاریخ انتشار : تیر ۱۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب.ظ
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به تعیین برخی استانها به عنوان استان معین برای حوادث غیر مترقبه گفت: اسلامشهر و ورامین به دلیل جمعیت زیاد از استان معین برخوردار هستند.
 اسلامشهر و ورامین به دلیل جمعیت زیاد از استان معین برخوردار هستند

به گزارش ندای وارنا؛ منصور درجاتی در جلسه مشترک اعضای مدیریت بحران استان ایلام و شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: بر اساس بازدیدی که به همراه مدیران دستگاه‌های امدادی و خدماتی استان ایلام به عنوان استان معین شهرستان اسلامشهر انجام گرفت، این شهرستان از آمادگی مناسبی برای مواقع بحرانی برخوردار است.

وی افزود: نقاط ضعف و قوت این شهرستان در حوزه مدیریت بحران احصاء شده و تلاش می‌کنیم تا اسلامشهر را به لحاظ امکانات و تجهیزات تقویت کنیم.

درجاتی در ادامه با بیان اینکه جمعیت اغلب شهرستان‌های استان تهران از جمله اسلامشهر با مساحت آنها تناسبی ندارد گفت: همین امر می‌تواند یک بحران باشد، مخصوصاً در نقاطی که ساختمان‌های مرتفع در معابر و کوچه‌های کم عرض احداث شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: گسل‌های تهران و در کنار آن مواردی همچون وضعیت جمعیت شب و روز در استان تهران و شهرستان‌های اطراف، حضور صنایع کلان، مراکز دانشگاهی، اداری، نظامی از جمله مخاطرات همواره زندگی ما است که اکنون باید شیب صعودی ابتلاء به ویروس کرونا را به آن اضافه کرد.

وی خاطر نشان کرد: استان‌های معین که وزارت کشور روی آن در حال برنامه ریزی و اجرای دقیق است از قبل با نام ستاد کاهش بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه شناخته می‌شد و اکنون ۲۲ منطقه شهر تهران و برخی شهرستان‌های استان تهران از جمله اسلامشهر و ورامین به دلیل جمعیت زیاد دارای استان‌های معین هستند.

درجاتی با اشاره به فاصله ۹۰۰ کیلومتری استان ایلام با شهرستان اسلامشهر گفت: امیدواریم با تشکیل آمادگاه و دپوی تجهیزات و ماشین آلات و همکاری ادارات استان ایلام و اسلامشهر در امر کمک رسانی در شرایط بحرانی پیشتاز باشیم.

گفتنی است در این جلسه مواردی از جمله تبیین نقشه‌های اجرایی و عملیات دسترسی‌ها، صدور احکام مسئولین دستگاه‌ها، تعیین نمایندگان فعال استانداری ایلام و فرمانداری اسلامشهر و ارائه آموزش‌های جدید به عنوان مصوبات جلسه اعلام شد.

کد مطلب: 9536
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری