اشتغالزایی ۷۰ نفری در گلخانه‌های شهرداری شهرقدس
تاریخ انتشار : فروردین ۲۸, ۱۴۰۲ ۸:۱۹ ب.ظ
 
مسئول گلخانه های شهرداری قدس گفت: در گلخانه ها، نهالستان و محل پرورش گیاهان تزئینی شهرداری قدس بیش از ۷۰ نفر شاغل هستند.
 اشتغالزایی ۷۰ نفری در گلخانه‌های شهرداری شهرقدس

به گزارش ندای وارنا؛ مهدی کاکایی روز دوشنبه اظهار داشت: این افراد در گلخانه، نهالستان و محل تولید گیاهان شهرداری قدس در زمینه تولید بوته های گل، نهال، گیاهان و درختچه های زینتی به کار اشتغال دارند.

وی افزود: با افتتاح و آغاز به کار دیگر گلخانه ها، شهرداری قدس علاوه بر تامین نیاز فضای سبز شهری، تولید مازاد بر نیاز خواهد داشت.

این کارآفرین شهرقدسی خاطرنشان کرد: در طرحی که شهردار قدس به منظور احداث گلخانه ارائه داده بود، برنده شدم و از تیرماه سال گذشته کار آغاز شد و رسما در ایام دهه مبارک فجر توسط مسئولان استانی و شهرستان افتتاح شد.

کاکایی ادامه داد: مساحت این گلخانه یکهزار و ۳۰۰ متر است که در زمینی به وسعت ۲ هزار و ۱۸۰ متر بنا شده و به عنوان گلخانه مادر به تامین نیازهای فضای سبز شهری می پردازد.

مسئول گلخانه های شهرداری قدس هزینه احداث مجموعه را حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: در این مدت کوتاه بازدهی گلخانه در حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که ارزش گل و گیاه تولید شده، مبلغی بیش از سرمایه اولیه بوده است.

اشتغالزایی ۷۰ نفری در گلخانه‌های شهرداری شهرقدس

کاکایی با اشاره به برنامه تولید سالانه ۳۰۰ هزار بوته گل، نهال و درختچه، در این گلخانه ادامه داد: پس از اعلام نیازهای فضای سبز شهرداری قدس، تولید بر طبق آن برنامه ریزی می شود.

این کار آفرین افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار بوته گل ساناز، نسترن و ۱۵ هزار بوته پیچ امین الدوله که همه به مصرف فضای سبز شهرقدس می رسد، تولید شده و آماده کاشت است.

وی ادامه داد: بعد از تخلیه گل و گیاه تولید شده از گلخانه و کاشت در معابر، پارکها و فضای سبز شهرقدس، طبق برنامه اقدام به تولید گیاهان مناسب فصل های بعدی سال می کنیم.

کاکایی بابیان حمایت های دیگر شهرداری، از اختصاص ۱۵ هزار متر زمین کشاورزی، خبر داد و گفت: این زمین برای تولید نهال اختصاص یافته و یک ملک چهاردیواری دیگر به مساحت پنج هزار و ۵۰۰ متر جهت تولید درختچه های تزئینی و بوته های مورد استفاده در معابر شهری در نظر گرفته شده که به امید خدا در حال حاضر مشغول آماده سازی آنها هستیم و در اواخر اردیبهشت ماه افتتاح می شود.

مسئول گلخانه های شهرداری قدس یادآور شد: با توجه به آب و هوای شهرستان قدس، گلهای دائمی و فصلی از جمله انواع رز، بوته اسپیرو، زرشک تزئینی و شمشاد مناسب است.

کاکایی اظهار داشت: درخت هایی نظیر درخت گیلکی، زیتون تلخ، زبان گنجشک، داغ داغان که علاوه بر زیبایی به کم آبی و گرما مقاومند، برای کاشت مناسب هستند.

شهرستان قدس در غرب استان تهران به دلیل آب و هوای مناسب دارای باغ و زمین های کشاورزی زیاد و محصولات متنوع باغی، زراعی و زینتی است.

کد مطلب: 12985
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری