معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین:
اشتغال مهمترین نیاز معتادان بهبود یافته است
تاریخ انتشار : خرداد ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب.ظ
 
معاون سیاسی انتظامی فرماندار ورامین گفت: اشتغال مهمترین نیاز معتادان بهبود یافته است تا بار دیگر به سمت مواد مخدر نروند.
 اشتغال مهمترین نیاز معتادان بهبود یافته است

به گزارش ندای وارنا؛ سید اصغر تقوی روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: برای مقابه با پدیده شوم اعتیاد، اقدامات فرهنگی، سلبی و آموزشی بسیاری از سوی ارگان‌های متولی صورت گرفته تا افراد گرفتار در بند مواد مخدر، با بهبودی کامل به دامان جامعه بازگردند.

وی افزود: برای ترک اعتیاد افراد معتاد، تلاش‌های بسیاری از سوی مراکز فرهنگی، کمپ‌های ترک اعتیاد و اعضای عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته ولی اگر همین فرد بهبود یافته بدون حمایت به حال خود رها شود و نیازهای اولیه او که همان شغل و درآمد پایدار است تأمین نشود، بار دیگر به سمت مواد مخدر گرایش پیدا می‌کند.

معاون فرماندار ورامین وی با اشاره به شروع به کار دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شرق استان تهران گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به منظور فراهم کردن شرایط اشتغال معتادین بهبود یافته، مشوق‌ها و تسهیلات ویژه‌ای را برای کارآفرینان در نظر گرفته که با تحقق این مهم، بخش مهمی از مشکل به کارگیری این افراد برطرف می‌شود.

تقوی افزود: همه افراد با خطرات ناشی از سوء مصرف مواد مخدر آگاهی دارند ولی مهم احساس مسئولیت از سوی تمامی افراد برای از بین بردن این آسیب اجتماعی است تا اقدامات صورت گرفته، نتیجه مشهود در کاهش ابتلاء افراد به مواد مخدر داشته باشد.

وی اظهار کرد: اعتیاد به مواد مخدر، مادر تمامی معضلات اجتماعی است که با خود بار اقتصادی، فرهنگی و بهداشتی به همراه داشته و سلامت کشور به ویژه آینده‌سازان ایران اسلامی را با مخاطره جدی مواجه می‌کند، غفلت از مقابله با مواد مخدر، با پشیمانی بزرگ در آینده همراه می‌شود.

معاون فرماندار ورامین هم‌افزایی دستگاه های اجرایی را ضامن تحقق اهداف مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: با مشارکت جمعی و  توسعه اقدامات پیشگیرانه و اشاعه فرهنگ مقابله‌ای، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه گرایش افراد به مواد مخدر می‌شویم.

بخشدار مرکزی ورامین نیز در این جلسه گفت: به منظور رفع مشکلات ناشی از ابتلای افراد به مواد مخدر از توان و ظرفیت خیرّین نیک اندیش باید استفاده کرد.

سید سراج‌الدین تقوی ونکی افزود: در حوزه مبارزه با موادمخدر باید با نگاه کارشناسی و رویکرد اجتماعی ورود کرده و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، از ابتلاء افراد به این بلای خانمان سوز جلوگیری کرد.

وی افزود: نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی باید رویکرد اجتماعی خود را معطوف اشتغال و فعال کردن سمن‌ها  کرده و با استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی که همواره به عنوان بازوان دولت در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشتند، از این آسیب اجتماعی بکاهند.

تقوی گفت: متأسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده، مردم معتاد را فردی مجرم دانسته و به آنان اعتماد نمی‌کنند، از این رو اشتغال این افراد با مشکل روبروست و اگر مشوقی به کارفرمایان ارائه شود، اعتماد آنان برای به کارگیری معتادان بهبود یافته، جلب می‌شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

کد مطلب: 8889
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری