اشتغال یکهزار نفری در قرارگاه جهادی شهرقدس
تاریخ انتشار : فروردین ۲۱, ۱۴۰۲ ۷:۰۳ ب.ظ
 
فرمانده سپاه شهرستان قدس گفت: یکهزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در قرارگاه جهادی، اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان این شهرستان شاغل هستند.
 اشتغال یکهزار نفری در قرارگاه جهادی شهرقدس

به گزارش ندای وارنا؛ سرگرد هادی حفیظی روز دوشنبه اظهار داشت: یکی از تعاونی های مستقر در مجموعه در حدود ۱۵۰ نفر نیروی زیر مجموعه دارد.

وی با اشاره به ۳۲ مجموعه و کارگاه فعال در این قرارگاه خاطرنشان کرد: این مجموعه ها در ۴۰ اتاق مستقر هستند که در میان آنها پنج شرکت دانش بنیان نیز حضور دارند.

این مسئول افزود: خیاطی، قالیبافی، آموزش آشپزی و شیرینی پزی از جمله مشاغل فعال در مجموعه هستند که با توجه به محدودیت فضا تعداد زیادی از آنها به صورت بیرون بر در ارتقای تولید در شهرقدس فعالند.

فرمانده سپاه شهرستان قدس با اشاره به شروع فعالیت قرارگاه از تیرماه سال گذشته اضافه کرد: محل قرارگاه در اغتشاشات آسیب جدی دیده و سوخته و بلااستفاده بود و انشعابات آن نظیر برق و گاز نیز قطع شده بود، شهرداری محل را در اختیار ما قرار داد.

وی ادامه داد: ۴۰ گروه جهادی به صورت شبانه روزی و شیفت بندی هر کدام بخشی از کار را پیش برده و طی سه ماه موفق به تعمیر و راه اندازی مجموعه شدند و در تیرماه ۱۴۰۱ با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کل کشور و دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افتتاح شد.

این مسئول با اشاره به افراد تحت حمایت که اکثرا افراد بی سرپرست، بد سرپرست، مطلقه و یا همسر از دست داده هستند، گفت: حدود هشت ماه از فعالیت اعضای قرارگاه می گذرد و در این مدت سعی شده با شرایط مناسب و بسته های معیشتی که در اختیارشان قرار می دهیم به عنوان مشوقی در جهت اشتغال و تولید خدمتی ارائه دهیم.

حفیظی در مورد دیگر حمایتها از اختصاص وام های ۱۵۰ میلیونی به کارگاه‌ها خبر داد و افزود: بعضی از افراد را به ارگانهای دیگر نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت دریافت وام معرفی کردیم.

وی برپایی نمایشگاه فروش را از دیگر برنامه های قرارگاه بیان و خاطرنشان کرد: سال گذشته هر هفته غرفه های فروش در محل قرارگاه دایر بود و برنامه ریزی برای امسال، هر ماه یا ۲ ماه یکبار است.

این مسئول اظهار داشت: هدف ما در قرارگاه ترویج فرهنگ اشتغال و کارآفرینی است و در سالهایی که مقام معظم رهبری تاکید بر رونق تولید دارند، ما مجموعه های جهادی باید به عنوان تسهیل گر امر تولید باشیم.

حفیظی یادآور شد: در صورتی که شهرداری و دیگر نهادهای شهرستان با ما همکاری بیشتری داشته باشند توان راه اندازی مجموعه هایی این چنین را در سطح شهرستان داریم که از فضاهای بلااستفاده، محلی جهت کار و فعالیت ایجاد کنیم، سپاه با حمایت از قرارگاه و با یاری بنیاد علوی و بنیاد احسان و شهرداری که مجموعه را در اختیارمان قرار داده کمک حال ما بوده است.

شهرستان قدس در غرب پایتخت در همسایگی شهریار و در مسیر جاده قدیم کرج (کیلومتر ۱۸) واقع شده است.

کد مطلب: 12879
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری