اشک و شعر شاعران پاکدشتی، مظلومیت کودکان غزه را ترسیم کرد
تاریخ انتشار : آبان ۲۶, ۱۴۰۲ ۱:۱۷ ب.ظ
 
شاعران پاکدشتی در عصر شعر مقاومت به بهانه عملیات موفق طوفان الاقصی و محکومیت جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه، با ارائه اشعار نظم در مظلومیت کودکان غزه، گریستند.
 اشک و شعر شاعران پاکدشتی، مظلومیت کودکان غزه را ترسیم کرد

به گزارش ندای وارنا؛ تعدادی از شاعران در این حرکت و نسبت به کشتار کودکان و مردم فلسطین در غزه، شعرهای جدیدی سروده‌اند و تعدادی از شاعران نیز سروده‌های خود را در این حرکت تقدیم کردند تا یک صدا جنایت‌های اخیر اسرائیل را در فلسطین محکوم کنند و اهالی سرزمین‌های اشغالی را نسبت به مقاومت ترغیب کنند.

فلسفه برگزاری این جلسه حضور شاعرانی است که برای دفاع از مظلوم یعنی مردم فلسطین آثار خود را اجرا کنند تا مداحان عزیز نیز دست‌شان برای خواندن سروده‌هایی با این مضامین پر شود.

اشک و شعر شاعران پاکدشتی، مظلومیت کودکان غزه را ترسیم کرد

بحث فلسطین از حد شعر آئینی فراتر رفته و در این روزها در ایران و سایر کشورهای عرب زبان به این موضوع روی آوردند. نکته جالب است که تمام شاعران با هر سلیقه به این حوزه یعنی شعر مقاومت روی آورده و به موضوع فلسطین پرداختند.

پیش از این رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای فرمودند فلسطین از نهر تا بحر است و فرمودند آرمان ما آزادی کل سرزمین فلسطین است.

کشتن زنان و کودکان بیگناه قدرت نیست

امام‌جمعه پاکدشت در این نشست با اشاره به وحشی گری های رژیم غاصب اسرائیل در غزه گفت: کشتن زنان و کودکان و مردمان بی گناه نشان قدرت نیست بیایید با مقاومت و محور مقاومت در منطقه سخن بگویید تا پاسخ قاطع دریافت کنید.

جلسه شعر مقاومت با حضور مسئولان شهرستانی چون حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار، جناب سرهنگ رضا امجد فرمانده سپاه ثامن الحجج(ع)، مرتضی علوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت و دیگر مسئولان شهرستان در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا جوکار در مراسم شب شعر مقاومت با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های پرمحتوا برای انعکاس آن در جامعه اظهارداشت: امروز هنرمندان پاکدشت بخوبی حامی مظلوم کردن شدند. این ظرفیتها باید دیده شود و هماهنگی و همگرایی بیشتری را در بین فعالان حوزه هنری باید ایجاد کرد. امروز حال و هوای نه فقط ایران نه بلکه دنیا هوای غزه است.

اشک و شعر شاعران پاکدشتی، مظلومیت کودکان غزه را ترسیم کرد

جوکار در ادامه اضافه کرد: آنچه که ما یادگرفتیم “بنی ادم اعضا یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند، چو عضوی به درد اورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار، تو که از مهنت دیگران بی غمی، نشاید که نامت نهند ادمی” این شعر ناب ایرانی از مکتب انسان گرفته اند امام علی (ع) می فرمایند مردم ۲دسته هستند یا برادر دینی تو هستند و یا انسان هستند. یا نگاه انسانی یا اسلامی یا هردو باشد. نمی شود امروز اتفاقات غزه را دید و بی توجه ماند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این راهبرد ما و اندیشه راهبردی ما است. همواره با ظالم در جنگ و ستیز باشید و با مظلوم همراه باشید. امروز هنرمند عزیز پاکدشت جریان غزه را به خوبی نمایش دادند.

وی در ادامه یاداور شد: رژیم غاصب صهیونیست ۳۸روز پیوسته کودک کشی و زن کشی می کند بیش از ۴هزار و ۸۰۰کودک را شهید کرد. خود کودک معصوم روز قیامت سئوال می پرسد به کدامین گناه کشته شد آیا او نظامی بود و سلاح داشت آیا جرمش این بود که در سرزمین مادری خودش به دنیا آمده است؟

جوکار در ادامه اذعان داشت: افرین بر شما مردم پاکدشت برنامه های امروز تان جای قدر شناسی دارد بسیار پرمحتوا و پرمضمون بود مضامین بلندی را در دل خود جا داده و نقش شجره طیبه و شجره خبیثه را به درستی مشخص کرد.

گفتنی است شعرای بنام پاکدشت همچون سید علی حسینی رئیس انجمن شعر و ادب پاکدشت، صدیقه عطریان، هستی سیاوشی، یعقوب آزادی، علی بوربور و رحیم نعیمی به قرائت شعرهای هم نوا با مردم غزه پرداختند.

شاهکار رزمندگان مقاومت فلسطین

گردانهای شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس پنجشنبه شب از ضربات مهلکی خبر دادند که طی امروز به نظامیان رژیم صهیونیستی و ادوات زرهی آنها در محورهای مختلف نوار غزه وارد کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان این گردان‌ها ۵ دستگاه جیپ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی که قصد نفوذ به غرب بیت لاهیا را داشت، با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده که دو جیپ یکی از نوع «وولف» و دیگری از نوع «دفندر» به طور کامل منهدم شدند و سپس از فاصله صفر این جیپ‌ها و نیروهای داخل آن را به رگبار بسته شدند.

گردان‌های القسام همچنین اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها گروهی از نظامیان صهیونیست را که در داخل ساختمانی در بیت حانون مخفی شده بودند، با ۱۲ راکت ضدزره «تی بی جی» هدف قرار داده و ساختمان را به طور کامل بر سر نظامیان صهیونیست تخریب کردند که طی آن همه نظامیان دشمن کشته یا زخمی شدند.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 14771
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری