مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران خبر داد؛
اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان تهران
تاریخ انتشار : شهریور ۴, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب.ظ
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران از اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مناسبت دهه امامت و ولایت در این استان خبر داد.
 اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام سیدناصرالدین نوری زاده، ظهر  یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و اعیاد خجسته قربان و غدیر گفت: حقیقت غدیر و تأسیس امت واحده با ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف به کمال می رسد.

نوری زاده، بیان کرد: واقعه غدیر خم از ابعاد مختلف و از جهات متفاوت، دارای درخشندگی و تلألؤ خاصی در تاریخ اسلام است. روز نزول و ابلاغ امر مهم و خطیری که بدین واسطه، روز اکمال دین و رضایت پروردگار محسوب شده، دارای اهمیت بسزایی در میان مسلمین بوده و هست. بنابراین نصب امام علی(ع) به مقام ولایت در غدیر خم، از موضوعات مهم تاریخ اسلام است.

وی، در بیان اههمیت این روز تاریخی گفت: شاید مسئله ای مهم تر و با اهمیت تر از این واقعه وجود نداشته باشد. این واقعه بیانگر بقای رسالت پیامبر (ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک علی (ع) بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به این که غدیر، نماد اتحاد امت و نشان پیوند رسالت و امامت که این دو از یک ریشه هستند، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز دنباله رو غدیر است ، تأسیس حکومت اسلامی و رعایت موازین و قوانین اسلامی به طور دقیق و صحیح بوده و امتیاز ویژه آن تشکیل امت واحده و مدیریت مردم است که این امر موجب وحدت در جامعه مسلیمن می وشد که از اهداف مهم غدیر نیز خواهد بود.

این مسئول اظهار داشت: غدیر حقیقتی است که از ابتدای خلقت انسان وجود داشته ولی در هر مقطعی بنا به ظرفیت آن دوره ظاهر شده است و تمام حقیقت غدیر تنها با ظهور بقیه الله الاعظم روحی فداه به کمال می رسد.

۲۰۰ نمایشگاه کتاب در استان تهران برپا می شود

وی واقعه غدیر و دهه ولایت را بهترین زمان برای تبیین اهداف و جایگاه ولایت برای نسل‌های جوان دانست و گفت: اصلی‌ترین اتفاقی که در واقعه تاریخی غدیر رخ داد، پایه‌گذاری نهاد ولایت و رهبری در جامعه است، که از این حیث و با توجه به اهمیت رهبری امت اسلامی، اهمیت ویژه ای دارد.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان تهران، در ادامه با برشمردن اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی تهران در دهه امامت و ولایت به اجرای ۲۰ کارگاه آموزشی با موضوع درس هایی از نهج البلاغه ویژه مسئولین هیئات مذهبی اشاره و تصریح کرد: برپایی ۵۰ گفتمان دینی رفتار علوی برای دانش آموزان و اولیای آنان در مساجد و کانون های جمعیتی، سازماندهی و اعزام ۱۲۰۰ مبلغ به کانون های جمعیتی، مراکز و محافل دینی و برپایی ۲ هزار ایستگاه فرهنگی و صلواتی توسط تشکل های مردم نهاد دینی بخشی از برنامه های دهه امامت و ولایت در استان تهران است.

نوری زاده ادامه داد: حمایت از راه اندازی ۲۰۰ نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی، اجرای ۱۹۲ مراسم جشم ولایت توسط روحانیون مستقر در مساجد روستایی و شهرک های استان تهران و حمایت و پشتیبانی از ۱۱۰ مسجد محوری و فعال استان برای مراسم اطعام مؤمنین در روز عید غدیر از دیگر فعالیت هایی است که در دهه امامت و ولایت در حال برگزاری است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3281
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری