اقدامات شهرستان ورامین در مقابله با کرونا تشریح شد
تاریخ انتشار : فروردین ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب.ظ
 
حسین کاغذلو روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا، از سوم اسفندماه سال گذشته تا کنون، فعالیت خود را با بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی، تجهیز مراکز درمانی و دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد، افزایش و تغییر خط تولید کارخانجات در تهیه و تولید مواد ضدعفونی کننده، ژل‌های شستشو و لباس‌های بیمارستانی آغاز کرد.
 اقدامات شهرستان ورامین در مقابله با کرونا تشریح شد

به گزارش ندای وارنا؛حسین کاغذلو روز یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد مقابله با کرونا، از سوم اسفندماه سال گذشته تا کنون، فعالیت خود را با بسیج کلیه امکانات مادی و معنوی، تجهیز مراکز درمانی و دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد، افزایش و تغییر خط تولید کارخانجات در تهیه و تولید مواد ضدعفونی کننده، ژل‌های شستشو و لباس‌های بیمارستانی آغاز کرد.

وی اظهار کرد: همزمان با تشکیل ستاد کرونا، گروه‌های جهادی نیز با حضور در صحنه مقابله با این بیماری، علاوه بر تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، هر روز نسبت به گندزدایی اماکن عمومی، معابر، ورودی ادارات، کوچه‌ها و خودروها اقدام کردند.

فرماندار ورامین گفت: در شهر ورامین با همراهی ۱۲۷ گروه جهاد تا کنون ۸۵۰ هزار لیتر در سطح معابر و اماکن عمومی مواد ضدعفونی کننده استفاده شده است.

وی افزود: با استقرار ۳ مرکز مکانیزه ضدعفونی خودرو در سطح شهر ورامین روزانه ۵ هزار لیتر محلول پاشی انجام شده است.

کاغذلو اضافه کرد: در شهرداری جوادآباد با همراهی ۴۰ گروه جهادی تا کنون ۲۰۰ هزار لیتر محلول پاشی و در روستاهای بخش جواد آباد (شامل ۳۶ روستا) تا کنون ۶۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در مناطق مختلف روستایی استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در روستاهای بخش مرکزی ورامین (۱۴ روستا) روزانه ۱۳ هزار و ۴۰۷ لیتر محلول پاشی در سطح معابر عمومی استفاده شده است.

فرماندار ورامین افزود: پیگیری تهیه روزانه بیش از ۲۰ هزار عدد ماسک و دستکش و اهدا به بیمارستان های شهید مفتح و شهدای ۱۵ خرداد، تهیه تعداد ۳ عدد دستگاه تب سنج و اهدا به مراکز درمانی، تهیه بیش از ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده خالص به منظور گندزدایی از معابر اصلی و فرعی، مجتمع های تجاری و مسکونی، پاساژها، ادارات دولتی، بانک ها و سایر اماکن توسط گروه های جهادی، بسیج، شهرداری و دهیاری‌های شهرستان از جمله اقدامات ستاد مقابله با کرونا شهرستان است.

وی اظهار کرد: تشکیل ۲۰ جلسه تخصصی مقابله با کرونا در راستای کنترل و سازماندهی فعالیت های صورت گرفته در سطح شهرستان، تشکیل یک جلسه مشترک با شهرستان های پیشوا و قرچک به منظور ایجاد وحدت رویه در جنوب شرق تهران و تشکیل جلسه مشترک با معاون سیاسی انتظامی استانداری تهران به منظور اجرای طرح غربالگری کرونا اتباع از دیگر اقدامات این ستاد برای ساماندهی اقدمات مقابله با شیوع ویروس کرونا در ورامین است.

کاغذلو تصریح کرد: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت تردد خوروهای پلاک شهرستان به استان تهران، مبادی ورودی ورامین از محور قم- گرمسار با استقرار نیروهای پلیس راهور، راهداری و هلال احمر مسدود و از ورود خودروهای شهرستانی به داخل ورامین ممانعت به عمل آمد.

وی اظهار داشت: بر اثر شیوع ویروس کرونا، جمعی از شهروندان ورامینی جان خود را از دست دادند که به منظور تدفین شرعی این اموات، ۷۰ روحانی جهادی اعلام آمادگی کرده و در محلی که از سوی فرمانداری ایجاد شده بود، عملیات شرعی تغسیل و تدفین این افراد انجام شد.

فرماندار ورامین گفت: تمامی اقلام ضدعفونی و لباس مخصوص تدفین اموات کرونایی، به صورت روزانه در اختیار روحانیون جهادی قرار می‌گیرد.

وی همچنین از احداث یک غسالخانه در محل امامزاده طاهر و مطهر شهرستان به منظور تسریع بخشیدن به تدفین شرعی اموات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

کاغذلو افزود: به منظور آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص راه‌های ابتلا و مقابله با ویروس کرونا، بیش از صد تابلو و بنر اطلاع رسانی در سطح شهرستان نصب شد.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری کرونا اظهار داشت در اجرای این طرح، بیش از ۲۴۰ هزار شهروند ورامینی و بیش از ۶۹ هزار نفر از اتباع خارجی ساکن در شهرستان شناسایی و وضعیت احتمالی ابتلاء آنان به ویروس کرونا بررسی شد.

نماینده دولت در شهرستان ورامین افزود: با هدف ایجاد مرکز پشتیبانی از مراکز بیمارستانی شهرستان ورامین و با همکاری سپاه پاسداران، فرمانداری پیشوا و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، نقاهتگاه ۱۵۰ تختخوابی در محل دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و تجهیز گردید تا در صورت نیاز، بیماران درمان شده، دوران نقاهت را در این مرکز سپری کنند.

وی همچنین از تشکیل کمیته اجتماعی ستاد پیشگیری از کرونا با محوریت سپاه پاسداران به منظور تهیه و توزیع ۵ هزار بسته مواد غذایی بین نیازمندان خبر داد.

کاغذلو گفت: شماره حساب ۳۸۱۷۷۰۳۰۳۰۹۷۷۹۳۰۰۱ و یا شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۴۰۶۱۰ به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر روز ۳۱ فروردین در کل کشور به ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر رسید که از این تعداد پنج هزار و ۱۱۸ نفر جان خود را از دست داده اند و ۵۷ هزار و ۲۳ نفر بهبود یافته اند.

شایان ذکر است که بر اساس همین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان جدید شناسایی شده یک هزار و ۳۴۳ نفر و تعداد متوفیان ۸۷ نفر ثبت شده است.

انتهای پیام/ف

کد مطلب: 7335
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری