امامزاده جعفر(ع) پیشوا باید به نسل جوان معرفی شود
تاریخ انتشار : دی ۴, ۱۴۰۲ ۷:۴۱ ب.ظ
 
امام جمعه پیشوا گفت: حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم و برادر امام رضا (ع) هویت مردم پیشوا است که باید بیش از گذشته به مردم به ویژه نسل جوان معرفی شود تا مردم به ارکان هویتی اسلامی پیوند بخورند.
 امامزاده جعفر(ع) پیشوا باید به نسل جوان معرفی شود

به گزارش ندای وارنا؛ حجت الاسلام سید محمدحسین میرامینی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سالروز شهادت امامزاده جعفربن موسی الکاظم(ع) که در فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار داشت: حرم مطهر امامزاده جعفر (ع) ، پنجمین حرم بزرگ اسلامی در ایران است، امامزاده واجب التعظیمی که فرزند و برادر امام است و در این شهرستان به خاک سپرده شده تا به هویت مردم این دیار تبدیل شود.

وی افزود: اگر فرزندان ما بدانند که در جوار برادر امام رضا (ع) زندگی و چه موهبتی عظیمی در همجواری با ایشان نصیبشان شده است، احساس هویت کرده و دارای شخصیت می‌شوند و این مهم موجب می‌گردد تا فعالیت‌های فرهنگی با اثربخشی بیشتری در جامعه اجرا شود.

میرامینی خاطرنشان کرد: اگر امروز در معرفی شخصیت این امامزاده واجب التعظیم کوتاهی کنیم، قطعا مدیون نسل آینده می‌شویم، وظیفه ای که همه مسئولان از جمله آموزش و پرورش، شهرداری و سایر ارگان ها باید به آن اهتمام داشته باشند.

امامزاده جعفر(ع) پیشوا باید به نسل جوان معرفی شود

امام جمعه پیشوا اضافه کرد: از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست دارم در اولین جلسه روز شهادت امامزاده جعفر(ع) در تقویم ملی کشور به عنوان روز شهادت پنجمین حرم ایران اسلامی و روز گرامیداشت جعفربن موسی الکاظم (ع) نامگذاری شود.

وی از مردم پیشوا خواست تا در سالروز شهادت حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) سر در منازل و محل کسب خود، کتیبه مشکی زده و هیأت های عزاداری، به اقامه عزا بپردازند.

همه مسئولان به وظیفه خود در بزرگداشت مقام امامزاده جعفر(ع) عمل کنند

فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این مراسم گفت: همه توان و ظرفیت شهرستان پیشوا برای برگزاری مراسم سالروز شهادت امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) بسیج شده و مسئولان نیز باید به وظیفه خود در قبال ایشان عمل کنند.

ابراهیم تاجیک نوری افزود: امروز به برکت وجود امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) اتفاقات خوبی در شهرستان پیشوا رخ داده و لازم است تا به پاس وجود مطهر ایشان، مراسمی در خور شأن و جایگاه خاندان عصمت و طهارت برگزار شود.

وی تأکید کرد: برای آن که شهرستان پیشوا به قطب فرهنگی و معنوی استان تهران تبدیل شود، باید از همین مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امامزاده جعفر(ع) فعالیت اساسی خود را آغاز کنیم تا این حرم مطهر، به قبله گاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت تبدیل شود.

امامزاده جعفر(ع) پیشوا باید به نسل جوان معرفی شود

مراسم سالروز شهادت امازاده جعفربن موسی الکاظم (ع) روز پنجشنبه هفتم دیماه در صحن مطهر ایشان برگزار می شود.

امامزاده جعفر(ع) بر طبق اسناد ارایه شده در کتب انساب یکی از فرزندان بلافصل حضرت امام موسی کاظم (ع) است، حضرت امامزاده جعفر (ع) پس از تربیت در خاندان پاک و مطهر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به یاری برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پرداخت و پس از حضور حضرت امام رضا (ع) در طوس از مدینه راهی این شهر شد.

در کاروان حضرت، فرزندان و فرزندزادگان حضرت امام موسی کاظم (ع) همچون ابراهیم و ابوالجواد (ع) حضور داشتند و حرکت خود را از بغداد به ولایت خراسان آغاز کردند. آن حضرت و دیگر همراهان هنگامی که به ناحیه ساوجبلاغ امروزی رسیدند، با سپاهیان مامون درگیر شدند و بنا بر روایات حسن بن موسی الکاظم (ع) در این درگیری به شهادت رسید و حضرت امامزاده جعفر(ع) به همراه برخی از همراهان مجروح شدند.

با فرا رسیدن شب، کاروانیان در اطراف این منطقه پراکنده شدند، اما حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) خود را به حوالی شهرستان پیشوا و روستای سناردک رساند و در منزل فردی به نام جلال الدین سکنی گزید.

حضرت در روز ۱۵ جمادی الثانی سال ۲۱۷ هجری قمری در محله ای که امروز از آن به شهیدگاه معروف است، به شهادت رسید و در آرامستان محل به خاک سپرده شد.

پیشوابا ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 15085
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری