رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:
امکانات برای سرمایه گذاران ایجاد فرهنگسراوسینما در قرچک فراهم است
تاریخ انتشار : مرداد ۲۴, ۱۳۹۷ ۲:۲۰ ب.ظ
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: امکانات برای سرمایه گذاران ایجاد فرهنگسراو سینما در قرچک فراهم است.
 امکانات برای سرمایه گذاران ایجاد فرهنگسراوسینما در قرچک فراهم است

به گزارش ندای وارنا؛نعمت الله ترکی صبح چهارشنبه در کمیته تلفیق برنامه و بودجه سازمان و در ادامه تدوین سند توسعه استان تهران که با حضور شهرام عدالتی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، فرماندار، مدیران و کارشناسان سازمان مدیریت قرچک برگزار شد، تدوین سند توسعه  قرچک در این کمیته مورد بررسی قرارگرفت.

بر اساس این گزارش یکی از کارشناسان مدیریت قرچک در تشریح موقعیت قرچک اظهار داشت: قرچک با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهری و جمعیت بالای ۳۰ هزار نفری روستایی و رشد جمعیت ۲ درصدی به زودی تبدیل به یک بهارستان جدید با تراکم جمعیت زیاد خواهد شد.

این کارشناس افزود: آمارها نشان می دهد که فعالیت اقتصادی در این شهرستان از متوسط استان بیشتر است و مراکز بزرگ کشاورزی و دامپروری در این شهرستان تاثیر خوبی برای این وضعیت داشته است. کارشناسان اتصال قرچک و ورامین را از نقاط چالشی قرچک محسوب می کنند و اگر مدیریت درستی نباشد شرایط خوبی را برقرار نمی کند. همچنین روستاهای قرچک قابلیت مساله شدن دارند و باید برای رفع بحران چاره اندیشی شود.

ترکی در خصوص ایجاد سینما و فرهنگسرا در قرچک گفت: با توجه به اینکه شهرستان قرچک سینما، پلاتوی نمایش، نمایشگاه دائمی و حتی فرهنگسرا ندارد لازم است که مدیران و مسئولین این شهرستان زمین رایگان در اختیار سرمایه گذار قرار دهند تا سرمایه گذار وارد شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه ۳۰۰ هزار جمعیت نمی توانند برای سینما و فرهنگسرا به شهرری بروند افزود:قطعا اراده ای برای این کار وجود نداشته است و باید مشوق ها را بیشتر کرد، لذا از همین تریبون اعلام می کنم که سرمایه گذاران برای ایجاد فرهنگسرا و سینما وارد قرچک شوند و مشوق ها و امکانات مورد نیاز وجود دارد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت قوم های ایرانی قرچک نیز گفت:  ۱۳ قوم در این شهرستان مستقر هستند و اگر هر ماه یک قوم جشنواره برگزار کند می شود یک سال جشنواره و این یک ظرفیت است.

منع: مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 3019
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری