رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین:
انبار رسمی و غیررسمی دپو کالا در ورامین وجود ندارد/ مشکل کمبود شیر خشک نداریم
تاریخ انتشار : شهریور ۲۲, ۱۳۹۷ ۱۲:۰۱ ب.ظ
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: انبار رسمی و غیررسمی دپو کالا در ورامین وجود ندارد.
 انبار رسمی و غیررسمی دپو کالا در ورامین وجود ندارد/ مشکل کمبود شیر خشک نداریم

به گزارش ندای وارنا؛حسن میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه‌ی ایام محرم هستیم مجموعه‌ی تنظیم بازار شهرستان در جهت روان‌سازی بازار درزمینهٔ کالای مورد مصرف در ماه محرم و به‌منظور تأمین این کالاها با توجه به اینکه جهاد کشاورزی به‌عنوان متولی تأمین و توزیع کالاهای اساسی است، مدتی است که در این حوزه وارد شده و در حال حاضر گوشت قرمز و مرغ را باقیمت مصوب تأمین کرده است.

وی افزود: در بحث هیآت مذهبی هم تصمیماتی از سوی جهاد کشاورزی گرفته‌ شده است در جهت اینکه کالاهای مورد مصرف مذهبی را تأمین و توزیع کند.

میرزایی بیان داشت: در بحث بازگشایی مدارس طبق هرساله طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه آغازشده است و تا ۵ مهرماه ادامه دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین تصریح کرد: مجموعه بازرسان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف در قالب گشت‌های مشترکی که انجام می‌دهند از واحدهایی که به‌نوعی در تأمین مایحتاج دانش‌آموزان نقش دارند از جمله لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش گشت‌زنی‌های خود را شروع کرده‌اند و در این گشت‌ها سعی شده که حضور بازرسان در این بازار مربوط در ایام بازگشایی مدارس پررنگ شود؛ همچنین سعی کردیم از شعبات تعزیرات حکومتی هم در این بازرسی‌ها استفاده شود تا در مواقعی که نیاز است نسبت به صدور حکم در همان محل اقدام شود.

وی گفت: در بحث مایحتاج دانش‌آموزان به مناسبت ماه مهر بر اساس رعایت سود صنفی، بازرسان با مراجعه به واحدهای لوازم‌التحریر، پوشاک، کیف و کفش با توجه به اینکه کالایی که از سوی عرضه‌کننده و واحد صنفی تهیه‌شده است و واحد صنفی موظف است که با احتساب سود صنفی کالای خود را در معرض فروش قرار دهد و با نصب اتیکت بر روی کالاها، قیمت را برای مشتری شفاف کند.

میرزایی اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که اتحادیه‌ی صنف مربوطه به‌صورت جدی باید پیگیر آن باشد، تشویق در جهت خرید کالای ایرانی است؛ چراکه هم باقیمت مناسب‌تر می‌توانند تهیه کنند و هم سهل‌الوصول‌تر برای خریدار است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: در سطح شهر واحدهای صنفی داریم که در حوزه‌ی پوشاک، صرفاً کالای ایرانی توزیع می‌کنند و از استقبال خوب مردم هم برخوردار است.

وی در خصوص احتکار در سطح بازار بیان داشت: احتکار شرایط خاص خود را دارد، در شهرستان ورامین انبار رسمی و غیررسمی که دپو کالا باشد، نداریم.

این مسؤول افزود: ممکن است بنکداری در ورامین فضایی را به‌صورت موقت اجاره کرده باشد و کالای خود را در آن مکان نگهداری کند در این شرایط زمانی شامل احتکار می‌شود که نمونه‌ی جنس در واحدهای صنفی در معرض فروش نباشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: اما اگر در شهرستان ورامین به اثبات برسد که شخص کالایی در انبار دارد و در مغازه وجود نداشته باشد این به معنای احتکار است. البته احتکار هم با توجه به ماده ۶۰ قانون ضوابط صنفی تعریف خاص خود را عنوان کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت: در سطح شهرستان ورامین حجم بالایی از کالا وجود ندارد که مصداق احتکار باشد، اما به‌عنوان امتناع و اخفا از عرضه کالا نمی‌تواند باشد؛ چه‌بسا طرف نمونه‌ای از کالا داخل واحد صنفی داشته باشد اما به شکل‌ها و ترفندهای مختلف از فروش آن خودداری کند این تحت عنوان اخفا است که دو مورد پیش‌آمده که تشکیل پرونده داده شد و در سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با اشاره به اینکه جهت بازرسی از صنوف، دوتیم نظارتی از مجموعه‌ی اصناف و دو تیم نظارتی از مجموعه‌ی صنعت و معدن جهت سرکشی تشکیل‌شده است، اظهار داشت: بازرسان ما در کنار بازرسان اصناف و مجموعه‌ای که شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی بر اساس شرایط و مقتضیات زمانی و بازرسان ما نظارت می‌کنند.

میرزایی بیان داشت: گشت مشترک در بحث شناسایی انبارهای احتکار اجناس و بحث قاچاق در حوزه‌ی نیروی انتظامی و بحث مسائل بهداشتی با شبکه بهداشت و دامپزشکی به‌صورت مشترک انجام می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس که با توجه به تحریم‌های اخیر و گرانی در بازار آیا کمبود شیر خشک و پوشک در بازار وجود دارد، افزود: در حوزه‌ی شیر خشک شبکه بهداشت و درمان در حال پیگیری است در سطح شهرستان در این حوزه مشکلی مبنی بر کمبود نداشتیم. در حوزه‌ی پوشک بچه هم در حال رایزنی هستیم تا مشکل کمبود و گرانی مرتفع شود.

منبع  : فارس

انتهای پیام/

کد مطلب: 3754
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری