انتقال ۳۵۰ کیلوگرم پسماند‌های عفونی و پزشکی قرچک به مرکز مجاز امحاء
تاریخ انتشار : مهر ۳۰, ۱۴۰۲ ۱:۰۵ ب.ظ
 
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از انتقال و امحاء ۳۵۰ کیلوگرم پسماند عفونی و پزشکی بیمارستانی به مرکز مجاز امحاء خبر داد.
 انتقال ۳۵۰ کیلوگرم پسماند‌های عفونی و پزشکی قرچک به مرکز مجاز امحاء

به گزارش ندای وارنا؛ سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک اعلام کرد ۳۵۰ کیلوگرم پسماند عفونی و پزشکی بیمارستان برکت شهید ستاری این شهرستان به مرکز مجاز امحاء انتقال یافته است.

رضا شایسته با اشاره به قانون مدیریت پسماند‌ها مصوب سال ۱۳۸۳، اظهار داشت: طبق ماده ۱۳ و ۱۴ ضوابط و روش‌های مدیریت اجرایی، پسماند‌های پزشکی و وابسته به عهده تولید کنندگان پسماند بوده که با راه اندازی سامانه جامع محیط زیست انسانی کشور، کلیه نقل و انتقالات پسماند در بستر این سامانه به نشانی اینترنتی iranemp.ir ثبت و پس از بررسی میزان و نوع پسماند‌ها با نظارت ادارات حفاظت محیط زیست مبداء و مقصد منتقل و در مراکز مجاز امحاء می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم تفکیک پسماند‌های پزشکی در مراکز درمانی اظهار داشت: در این راستا آموزش و فرهنگ¬سازی شهروندان و کارکنان واحد‌های درمانی توسط ارگان‌های مرتبط من جمله شبکه بهداشت و درمان و سازمان مدیریت پسماند به لحاظ خطرات ناشی از پسماند‌های پزشکی نقش بسزایی در جلوگیری از انتشار بیماری و حفظ سلامت مردم خواهد داشت.

کد مطلب: 14465
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری