معاون سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران:
اندیشه‌ورزی مهم‌ترین دغدغه هیئات‌ مذهبی شود
تاریخ انتشار : مهر ۴, ۱۳۹۶ ۷:۲۲ ب.ظ
 
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: اندیشه‌ورزی باید سرلوحه هیئات‌ عزاداری قرار گیرد، یک هیئت مذهبی باید با شناسایی تهدیدها توان مقابله با آن‌ها را نیز پیدا کند.
 اندیشه‌ورزی مهم‌ترین دغدغه هیئات‌ مذهبی شود

به گزارش ندای وارنا به نقل از تسنیم، نخستین جشنواره مالک اشتر شهرستان قرچک عصر امروز با حضور عبدالرضا زنگنه معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و سایر مسئولان این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عبدالرضا زنگنه با بیان اینکه امروزه انقلابی بودن مردم، برگرفته از انقلاب حسینی است اظهار داشت: پرچم قرمز امام حسین(ع) نشان از تمام نشدن جنگ دارد و امروز در دنیا جنگ به شکل‌های دیگر همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام شهادت امام حسین(ع) بیان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، همچنان که در هشت سال دفاع مقدس شهدا و رزمندگان به تأسی از سرور و سالار شهیدان به دفاع از کشور پرداخته و جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند و این نشان از زنده بودن و پویایی این فرهنگ در ایران است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران تصریح کرد: حفظ روحیه انقلابی و پرهیز از کم‌کاری از ویژگی‌های یک بسیجی است و کم‌کاری و عدم دغدغه بسیار آسیب‌زا است، مدیریت در بسیج باید خودجوش و انقلابی باشد و برای حفظ این روحیه مدیران باید ابتدا از خود شروع کنند تا به شور انقلابی برسند و برگزاری مراسم ملی و مذهبی از برجسته‌ترین وظایف یک بسیجی با روحیه انقلابی است.

زنگنه با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی هیئت‌های عزاداری عنوان کرد: اندیشه‌ورزی باید سرلوحه هیئت‌های عزاداری قرار گیرد، یک هیئت مذهبی باید با شناسایی تهدیدها توان مقابله با آن‌ها را نیز پیدا کند.

وی با بیان اینکه مدیران در بسیج و دولت باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند خاطرنشان کرد: با مدیریت جهادی و انقلابی می‌توان منویات مقام معظم رهبری را با توان یک مدیر بسیجی انجام داد  و این پیشرفت حاصل نخواهد شد مگر با همدلی و انجام فریضه امر به معروف که می‌توان راه‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

مدیران باید نامه تاریخی حضرت علی(ع) به مالک اشتر را در مأموریت‌های خود پیاده کنند

در این جلسه حسین حیدری با اشاره به اینکه دفاع مقدس سند افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: در طول ۸ سال دفاع مقدس ۴۸ کشور به صورت مستقیم و سایر کشورها به صورت غیرمستقیم با ایران وارد جنگ شدند اما اتحاد، انسجام و ایمان مردم باعث شد که ذره‌ای از خاک این کشور پهناور به دست نامحرمان نیفتد.

وی دفاع مقدس را بهترین فرصت برای مرور موضوعاتی چون تبیین قدرت نیروهای مسلح عنوان کرد و افزود: اقتدار، ایستادگی و مقاومت ما همان قدرت بازدارندگی است که به برکت نقش رهبری امام(ره) و جانشین برحقش مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پانزده خرداد شهرستان قرچک با اشاره به فلسفه برگزاری جشنواره مالک اشتر بیان کرد: مدیران ما باید نامه تاریخی حضرت علی(ع) به مالک اشتر را مرتب مطالعه و تحلیل کنند و در برنامه‌ها و مأموریت‌های خود پیاده کنند.

حیدری با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی آیینه تمام نمای مأموریت‌های بسیج در برطرف کردن ضعف و عیوب است خاطر نشان کرد: برکات اشراف از جمله رصد و پالایش مداوم مأموریت‌ها، ایجاد بستر مناسب جهت بروز ابتکار و خلاقیت، اعمال عدالت نسبی در ادامه مأموریت‌ها از نکات مهم و مورد توجه است  هرجا شاخص‌ها در حوزه اجرایی از این طریق مورد ارزیابی قرار گیرد، می‌توان بهترین نتیجه را گرفت.

در این جشنواره رده‌های موفق و برتر بر اساس فرآیند گزارش اشراف فرماندهی تعیین و مورد تشویق قرار گرفتند.

کد مطلب: 2241
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری