انسداد ۴ حلقه چاه آب غیرمجاز طی یک هفته کاری در جنوب شرق استان تهران
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳ ۲:۴۵ ب.ظ
 
مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا از انسداد چهار حلقه چاه آب غیرمجاز در حوزه عملکرد این شرکت خبر داد.
 انسداد ۴ حلقه چاه آب غیرمجاز طی یک هفته کاری در جنوب شرق استان تهران

به گزارش ندای وارنا؛ محمد رضا گیتی پژوه روز شنبه با اعلام این مطلب اظهار داشت: با تلاش واحد بازرسی و نظارت این امور و با اخذ دستور قضایی توسط همکاران حقوقی چهار حلقه چاه آب غیرمجاز در مجموع با دبی پنج لیتر در ثانیه و عمق ۱۴۶ متر طی یک هفته کاری در سطح روستا های حوزه عملکرد این شرکت پر و مسدود شد.

وی گفت: با انجام این عملیات از برداشت ۳۰ هزار متر مکعب آب سالانه از منابع آب زیر زمینی دشت ورامین جلوگیری خواهد شد.

گیتی پژوه در پایان با بیان اینکه دشت ورامین جز دشت های بحرانی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: شرکت متبوعش بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انسداد یک حلقه چاه آب غیرمجاز به عمق ۳۰ متر در شهریار

سرپرست امور منابع آب شهریار، ملارد و شهرقدس از انسداد یک حلقه چاه غیر مجاز در شهرک صنعتی صفادشت شهرستان ملارد خبر داد.

انسداد ۴ حلقه چاه آب غیرمجاز طی یک هفته کاری در جنوب شرق استان تهران

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران در گزارش دیگری به نقل از فرهاد اکبرپور اظهار کرد: با همکاری واحد حقوقی جهت اخذ دستور قضایی و گروه گشت و بازرسی در جهت صیانت از منابع آبی یک حلقه چاه غیر مجاز در در شهرک صنعتی صفادشت شهرستان ملارد به عمق ۳۰متر و آبدهی ۳.۵ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج سالانه ۶۹ هزار و ۳۰۰ متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

اکبرپور خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهریار بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

کد مطلب: 15352
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری