طی 9 ماه سال جاری صورت گرفت؛
انسداد ۱۸۷ حلقه چاه غير مجاز توسط امور منابع آب ورامین
تاریخ انتشار : دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۳:۰۸ ب.ظ
 
مدير امور منابع آب شهرستان هاي ورامين، قرچك و پيشوا از انسداد 187 حلقه چاه غير مجاز در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
 انسداد ۱۸۷ حلقه چاه غير مجاز توسط امور منابع آب ورامین

به گزارش ندای وارنا؛ ” محمد رضا گیتی پژوه” با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تلاش واحد بازرسي و نظارت اين امور و اخذ دستور قضایی توسط کارشناسان حقوقی ۱۸۷ حلقه چاه غير با دبی ۱۸۶ لیتر بر ثانیه در روستا هاي حوزه عملكرد اين امور پر و مسدود شد.
وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام اين عمليات از اضافه برداشت حدود ۲٫۶ ميليون متر مكعب آب سالانه از منابع آب زير زميني دشت ورامين جلوگيري شد.
گیتی پژوه در ادامه اظهار کرد: علاوه بر اين در ۹ ماه سال جاري  ۹۶ دستگاه كنتور حجمی هوشمند بر روي چاه هاي حوزه عملكرد اين امور نصب و همچنين ۸ دستگاه حفاري غير مجاز با اخذ دستور قضايي توقيف و به پاركينگ این امور منتقل شد.
وی اضافه کرد: با تقلیل منصوبات  ۹ حلقه چاه مجاز از اضافه  برداشت حدود ۰٫۸ ميليون متر مكعب آب سالانه از منابع آب زير زميني دشت ورامين جلوگيري شد.
گیتی پژوه در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب ورامین، قرچک و پیشوا بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

کد مطلب: 15238
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری