اهتمام دهیاران پیشوا به اجرای کارویژه های تعریف‌شده در روستاها
تاریخ انتشار : آبان ۱۰, ۱۳۹۷ ۹:۱۸ ب.ظ
 
فرماندار پیشوا گفت: دهیاران موظف هستند تا اقدامات عملی و اثربخشی را در جهت اجرا و عملیاتی کردن کارویژه های تعریف‌شده در روستاها انجام دهند.
 اهتمام دهیاران پیشوا به اجرای کارویژه های تعریف‌شده در روستاها

به گزارش ندای وارنا؛حسین عباسی پیش از ظهر پنج شنبه در جمع دهیاران و در مراسم معرفی سیروس جعفری به‌عنوان مسئول هماهنگی امور بخشداری مرکزی شهرستان پیشوا بر لزوم آشنایی دهیاران با شرح وظایف قانونی خود تأکید کرد و گفت: دهیاران باید با عمل به معیارها و شاخص‌های تعیین‌شده برای یک مدیر در نظام اسلامی و با باور و اعتقاد قلبی نسبت به سیاست‌های دولت، خدمت‌رسانی به مردم روستاها را تسهیل و تسریع کنند.

وی عزت‌نفس و درستکاری را از الزامات کاری دهیاران به‌عنوان مدیران روستایی دانست و اظهار کرد: دهیاران نمایندگان دولت در روستاها هستند و باید سیاست‌های دولت را باور داشته باشند تا بتوانند دولت را همراهی و سیاست‌های ابلاغی را تبیین و اجرا کنند.

فرماندار شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم خدمت شایسته و بی‌منت به مردم گفت: خدمت به مردم شب و روز نمی‌شناسد و همه مدیران شهرستان ازجمله دهیاران مسئولیت دارند تا به‌صورت شبانه‌روزی سطح منطقه را رصد و پایش کرده و پاسخگوی نیازهای مردم باشند و در جهت رفع مشکلات آن‌ها گام بردارند.

عباسی بابیان اینکه مردم انتظار خدمت صادقانه از مسئولان دارند، اظهار کرد: دولت نگاهی ویژه به روستاها دارد و دهیاران باید این نگاه را تقویت کنند تا خدمات دولت در راستای نیازها و اولویت‌های مردم ارائه شود.

فرماندار شهرستان پیشوا با تأکید بر لزوم پیگیری دهیاران بر اجرای کارویژه های تعریف‌شده در روستاها خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی، توسعه فضای سبز، توسعه بوم گردی، ایجاد اشتغال و جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز ازجمله کارویژه هایی است که برای دهیاران در روستاها تعریف‌شده و دهیاران موظف هستند اقدامات عملی و اثربخشی را در این راستا انجام دهند.

وی مقاوم‌سازی منازل روستایی را ضروری دانست و ادامه داد: دولت تسهیلات خوبی را در این زمینه در نظر گرفته است و دهیاران باید تلاش کنند تا ضمن آگاهی بخشی به مردم آنان را به سمت استفاده از این تسهیلات به‌منظور مقاوم‌سازی منازل روستایی سوق دهند زیرا ممکن است حادثه‌ای مانند زلزله خسارات و تبعات جبران‌ناپذیری را متوجه مردم سازد.

عباسی اشتغال‌زایی در روستاها را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های مدنظر عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر که سطح خدمات عمرانی در روستاها به مرحله قابل قبولی رسیده است، دهیاران باید به دنبال ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستایی باشند و در این راستا تمام همت خود را به‌کارگیرند تا با استفاده از اعتبارات مالیات بر ارزش‌افزوده‌ای که به‌حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود، زمینه توسعه تولید و اشتغال را در این مناطق فراهم سازند.

فرماندار شهرستان پیشوا گفت: دهیاران فقط مسئول انجام امورات عمرانی در روستاها نیستند بلکه باید در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و سایر اموری که مرتبط با مردم است، ورود جدی داشته باشند.

عباسی بر تهیه شناسنامه کارهای عمرانی، رعایت تشریفات قانونی و سلسله‌مراتب اداری در انجام کارها، سرعت بخشی به امور و رعایت قوانین و مقررات مالی و اداری از سوی دهیاران تأکید کرد.‌

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 5173
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری