اولین دوره جشنواره غذا در قرچک برگزار می‌شود
تاریخ انتشار : آذر ۲۰, ۱۴۰۲ ۲:۳۵ ب.ظ
 
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قرچک از برگزاری اولین دوره جشنواره بزرگ غذا در این شهرستان خبر داد.
 اولین دوره جشنواره غذا در قرچک برگزار می‌شود

به گزارش ندای وارنا؛ اصغر یوسفی مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قرچک ظهر امروز دوشنبه(۲۰آذرماه) در جمع خبرنگاران در این خصوص اظهار کرد: روز ترویج فرهنگ میهمانی و پیوند با خویشان (شب یلدا) به طولانی‌ترین شب سال معروف است که مردم ایران‌زمین در هرکجای این کره خاکی که باشند در کنار خانواده به‌ویژه بزرگ‌ترهای فامیل حضور یافته و با پهن کردن سفره و گذاشتن میوه، آجیل و شیرینی‌های سنتی گرد هم جمع شده و این سنت کهن ایرانی را گرامی می‌دارند.
وی افزود: به مناسبت این روز فرخنده جشنواره غذا با موضوعات دیزاین و سفره‌آرایی انواع غذا، سالاد، شیرینی و دسر در محل دائمی نمایشگاه شهرداری برگزار می‌شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قرچک هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و احیاء  آئین و سنت‌های شب یلدا، معرفی آداب‌ورسوم  مردم عنوان کرد و بیان داشت: پخت یک غذای اصلی بومی-محلی و سفره‌آرایی و میوه‌آرایی به مناسبت شب یلدا از دیگر بخش‌های این جشنواره است.
یوسفی گفت: شهروندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر از ۲۰ آذر لغایت ۲۵ آذر به سراهای محله و یا سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری به آدرس قرچک، خیابان اصلی، جنب پارک ولایت مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۱۹۸۳۹۷۹۱۸ تماس حاصل فرمایید.

منبع: شبستان

کد مطلب: 14987
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری