اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران برگزار شد
تاریخ انتشار : خرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب.ظ
 
اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران با حضور مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی، استاندار گلستان و سایر مسئولین کشوری و استانی در مزرعه توسکا گرگان برگزار شد
 اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران برگزار شد

به گزارش ندای وارنا؛ اولین همایش انجمن فعالان گردشگری کشاورزی ایران با حضور مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی، استاندار گلستان و سایر مسئولین کشوری و استانی در مزرعه توسکا گرگان برگزار شد.در مزرعه گردشگری توسکا که ۶ هکتار مساحت دارد محصولاتی نظیر تمشک، توت فرنگی زراعت می شود

غلامرضا تقوی مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی در این مراسم اظهار داشت: اگرو تریسم یا گردشگری کشاورزی در ایران یک پدیده نوپاست که در کشور در حال شکل گیری می باشد ولی سابقه طولانی تری در کشورهای دیگر دارد.

وی گفت: در این فرایند کسانی که علاقمند به تولید هستند، به مزارع، باغات و مکان های تولیدی برای آموزش، یاد گیری یا تفریح مراجعه می کنند.

تقوی بیان کرد: ما گردشگری کشاورزی را جدا از کشاورزی تعریف نمی کنیم و در گردشگری کشاورزی امکانات رفاهی خاص باید در اولویت دوم باشد و در گیری با موضوعات تولید، فرآیند تولید، یادگیری، تفریح و استفاده از مشارکت در برنامه های کاری کشاورزان، محور اصلی گردشگری کشاورزی خواهد بود و در این میانامکانات رفاهی هم می تواند در اختیارشان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: واحد های تولیدی با رویکرد گردشگری کشاورزی دو نوع سازه خواهند داشت،  یک سازه مربوط به واحدهای تولیدی و عملیات تولید و یک سازه که صرفا برای پذیرش  گردشگر است.

مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی تصریح کرد:  در گردشگری کشاورزی  می توان در زمینه تدوین ضوابط ارائه تسهیلات مورد نیاز تولید کنندگان و بخصوص آنوزش گردشگران، راهنمایان، صاحبانمراکز گردشگری کشاورزی به آنها کمک کرد.

وی در پایان افزود: برای رونق گرفتن این جریان در کشور از طریق سیاستگذاری ها، برنامه ریزی ها و تدوین ها و تدوین برنامه ها عملیلتی حمایت کرد و در دستور کار قرار داد.

زمانی مسئول برگزاری این همایش با اشاره به اینکه این مزرعه با رویکرد کشاورزی و گردشگری از دو سال قبل در گلستان احداث شده است، گفت: تمام فعالیت‌هایی که در این مزرعه ۵ هکتاری انجام می‌شود بر اساس الگوی کار داوطلبانه است.وی افزود:تمام محصولات تولیدی این مزرعه در خود مزرعه به فروش می‌رسد و همه کار‌های مزرعه توسط افرادی که داوطلب فعالیت در مزرعه هستند انجام می‌گیرد و در ازای آن برخی از خدمات تفریحی و گردشگری به آنها داده می‌شود.زمانی بیان کرد: همایش امروز با هدف معرفی این صنعت نوپا و چند بخشی برگزار شده است، تا فرصت‌ها و ظرفیت‌های این صنعت بیان و راه کار‌های حل مشکلات و تهدیدات آن بررسی شود.

گزارش از فریبا سلیمان پور

 

کد مطلب: 8682
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری