بارگاه امامزاده جعفر و قیام ۱۵ خرداد دو عنصر مهم فرهنگی پیشوا است
تاریخ انتشار : آذر ۱۸, ۱۳۹۷ ۸:۱۶ ب.ظ
 
امام جمعه پیشوا گفت: بارگاه امامزاده جعفر و قیام ۱۵ خرداد دو عنصر مهم فرهنگی پیشوا است.
 بارگاه امامزاده جعفر و قیام ۱۵ خرداد دو عنصر مهم فرهنگی پیشوا است

به گزارش ندای وارنا؛حجت الاسلام روح الله باقری ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت:  وجود بارگاه منور حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) و پیشگامی شهرستان پیشوا در قیام ۱۵ خرداد در کنار هم باعث شده که پیشوا به عنوان شهری مذهبی، متدین، انقلابی و ولایی زبانزد شود.

وی با بیان اینکه نقاط فرهنگی و مذهبی فراوانی در پیشوا وجود دارد، اظهار کرد: مردم این شهرستان علقه ها و علاقه های سیاسی، فرهنگی و دینی زیادی دارند و این ادعا از حضور پررنگ آنها در مراسم و برنامه های مختلف از جمله مناسبت های محرم و صفر، اربعین، نماز عبادی سیاسی جمعه و برنامه های ملی و مذهبی کاملا نمایان است.

باقری ادامه داد: متاسفانه شهرستان مقدس پیشوا به دلایلی از زیرساخت های اولیه فرهنگی از جمله سالن تئاتر، فرهنگسرا، سالن اجتماعات و … نیز محروم است.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه ۶ الی ۷ سال از استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشوا می گذرد اما هنوز ساختمان مناسب و مستقلی ندارد که امیدوارم اداره کل مربوطه قدمی برای رفع این نیاز بردارد.

امام جمعه پیشوا در پایان همچون فرماندار خواستار راه اندازی دبیرخانه دائمی یادواره ۱۵ خرداد در شهرستان پیشوا شد.

در ادامه این دیدار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا نیز در این جلسه گفت: فرهنگ مهمترین سند هویتی یک جامعه است و از مهمترین راه های توسعه فرهنگی هر جامعه ای توجه به زیرساخت ها و امکانات فرهنگی است.

امیرحسین طاهری با ارائه آماری به مقایسه فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی پیشوا از سال ۹۰ تا به امروز پرداخت و گفت: موسسات قرآنی پیشوا از ۳ موسسه به ۴ موسسه، کانون های فرهنگی و هنری مساجد از ۱۶ کانون به ۳۳ کانون و کتابخانه های  فعال زیر مجموعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد از یک باب به ۳ باب با مجموع ۵۵ هزار جلد کتاب و ۳۰۰۰ عضو رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا خاطرنشان کرد:  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا در این مدت توانسته است تعداد انجمن های فرهنگی و هنری خود را از یک انجمن به ۵ انجمن ارتقا دهد که یک انجمن دیگر نیز در دست اقدام است و تعداد آموزشگاه های آزاد هنری را از یک آموزشگاه به ۶ آموزشگاه شامل هنرهای تجسمی، موسیقی و هنرهای نمایشی افزایش دهد.

وی راه اندازی سینما توسط بخش خصوصی با ۲۰۰ صندلی، احداث خانه فرهنگ توسط بخش خصوصی و اجاره به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش هرکدام از رسانه های برخط و مکتوب منطقه از صفر به ۲ رسانه را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که از ابتدای سال ۹۰ تاکنون در جهت توسعه ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان پیشوا صورت گرفته است.

طاهری گفت: در حال حاضر زمینی به مساحت ۴۰۷۰ مترمربع با مجوز ۴۰ درصد سطح اشغال از سوی شهرداری به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور احداث فرهنگسرا واگذار شده است و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر عملیات اجرایی این مرکز فرهنگی را مهیا سازیم.

منبع :مهر

انتهای پیام/

کد مطلب: 6120
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری