بازخوانی حماسه کفن پوشان ورامین در ۹ دی سال ۸۸
تاریخ انتشار : دی ۹, ۱۴۰۲ ۳:۳۲ ب.ظ
 
کفن‌پوشی، رسم دیرینه مردم ورامین است، همانانی که در ۱۵ خرداد سال ۴۲ در دفاع از حریم ولایت و مرجعیت شیعه، کفن بر تن کرده و جان خود را در پل باقرآباد فدای راه حق کردند، در نهم دیماه سال ۸۸ بار دیگر کفن بر تن کردند تا بار دیگر از حریم ولی فقیه خود حراست کرده و طومار فتنه گران را در هم ببپیچند.
 بازخوانی حماسه کفن پوشان ورامین در ۹ دی سال ۸۸

به گزارش ندای وارنا؛ مردم دشت ورامین در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مشغول عزاداری سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند که از دستگیری امام خمینی(ره) توسط عوامل ستم‌شاهی آگاه شدند، همانجا بود که اولین گروه از کفن پوشان در دفاع از مرجعیت شیعه به راه افتاده و در طول مسیر حرکت پیاده تا تهران، هزاران کفن پوش دیگر را نیز با خود همراه کردند تا آن حماسه خونین که مبداء انقلاب نام گرفته را به اسم خویش ثبت کنند.

۴۶ سال بعد، وقتی که فتنه گران به بهانه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، بار دیگر به حریم ولایت فقیه جسارت کرده و خیمه‌های عزای حسینی را همچون یزیدیان آماج حملات و جسارت خود، بار دیگر غیرت دینی مردم این دیار به جوش آمد و مردان و زنانی که پدران آنان قیام خونین ۱۵ خرداد را شکل داده بودند، کفن‌ها را بر تن کردند تا با حرکت به سمت تهران، این بار از ولی فقیه زمان خود دفاع کرده و طومار فتنه گران را در هم بپیچند.

در نهم دیماه سال ۱۳۸۸ مصادف با ۱۲ محرم سال ۱۴۳۱ هجری قمری، بار دیگر تاریخ برای کفن پوشان دشت ورامین تکرار شد و این بار، مردم دشت ورامین در دفاع از حریم ولایت فقیه و مقابله با فتنه‌گران، کفن بر تن کرده و در حرکتی خودجوش، به سمت بیت رهبری حرکت کردند تا این‌بار طومار فتنه‌گران را در هم بپیچند.

بازخوانی حماسه کفن پوشان ورامین در ۹ دی سال ۸۸

حرکت مردم ورامین که جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار مرد و زن را شامل می‌شد، ساعت ۱۳ روز نهم دیماه از میدان امام حسین (ع) این شهرستان آغاز شد و مردم کفن پوش، مسیر ۵۰ کیلومتری ورامین تا بیت رهبر معظم انقلاب را با پای پیاده طی کردند تا همراه با خروش مردم سراسر ایران اسلامی، فتنه‌ای که اصل نظام را هدف قرار داده بود را خنثی کنند.
مردم ورامین پس از طی کردن مسیر ۱۵ کیلومتری تا قرچک، شب را در مسجد جامع این شهرستان گذراندند و پس از اقامه نماز صبح ،حرکت خود را به سمت تهران آغاز کردند و پیش از ظهر روز دهم دی ماه مقابل بیت رهبری تجمع کرده و با قرائت بیانیه‌ای، آمادگی خود را برای مقابله با فتنه‌گران اعلام داشتند.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس وقت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با حضور در جمع کفن‌پوشان ورامینی، سلام رهبر معظم انقلاب را به حاضران در این تجمع ابلاغ کرده و بر مقابله با فتنه گران تأکید کرد.

پیوند ناگسستنی نسل‌ها در دفاع از اسلام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در خصوص حرکت مردم ورامین در نهم دیماه سال ۸۸ گفت: در ابتدا تصور می‌کردیم که با توجه به شرایط موجود، حدود هزار تا ۲ هزار نفر در این حرکت حضور پیدا کنند ولی وقتی زمان قرار فرا رسید، جمعیت عظیمی در مردم در میدان امام حسین(ع) تجمع کرده و حرکت خود را به سمت تهران آغاز کردند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی افزود: در این حرکت عظیم، شاهدان عینی قیام خونین ۱۵ خرداد نیز حضور داشتند که این امر نشان از پیوند ناگسستنی نسل‌ها در دفاع از اسلام و ولایت فقیه دارد.

وی تصریح کرد: نقش مردم دشت ورامین در دفاع از ارزش‌های اسلامی بی‌بدیل است و همه افراد وظیفه دارند تا به منظور پاسداشت این حرکت عظیم، خاطرات آن را بازگو کرده و برای آیندگان حفظ کنند.

منبع: ایرنا

کد مطلب: 15134
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری