بازدید مدیر‌کل دفتر امور چاپ و نشر از چاپخانه های شهرستان قرچک
تاریخ انتشار : شهریور ۱۲, ۱۴۰۲ ۸:۳۲ ب.ظ
 
علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز صنعت چاپ با حضور در 4 چاپخانه فعال شهرستان قرچک در جریان روند فعالیت‌ و چالش‌های این حوزه قرار گرفت.
 بازدید مدیر‌کل دفتر امور چاپ و نشر از چاپخانه های شهرستان قرچک

به گزارش ندای وارنا؛ علی‌اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود برزگر رئیس اداره به مناسبت ۱۱ شهریور‌ روز ملی صنعت چاپ از چهار چاپخانه فعال شهرستان قرچک بازدید کردند.

ابراهیمی مدیرکل امور چاپ وزارت ارشاد در این بازدید گفت: صنعت چاپ با قدمت ۲۰۰ ساله از امنیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است. با توجه به اهمیت این موضوع در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۱ شهریور به نام روز ملی صنعت چاپ به ثبت رسیده است. صنعت چاپ از خودکفایی قابل توجهی برخوردار شده و از لحاظ وابستگی به کالاهای مرتبط به چاپ، نیاز کمتری به واردات در این حوزه داریم. با برنامه ریزی های پیش بینی شده در حوزه توسعه ناوگان صنعت چاپ در راستای نوسازی این ناوگان گام های موثری برداشته شده تا بتوانیم ضمن تامین نیازهای داخلی در زمینه صادرات در این حوزه پویا باشیم.

محمود برزگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قرچک در این دیدار ضمن تبریک و گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ در راستای حمایت از حوزه صعنت چاپ گفت: یکی از دغدغه های این اداره رفع مشکلات و حمایت از فعالان حوزه چاپ شهرستان قرچک است که امیدوارم با کمک های مدیرکل امورچاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از این نیازها مرتفع گردد. در حال حاضر ۹ باب چاپخانه افست و دیجیتال با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت و تعدادی متقاضی اخذ مجوز نیز در حال تکمیل مدارک و مستندات لازم هستند.

علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر  امور چاپ در حاشیه دیدار از چاپخانه های خاتم، الهام، چاپی نو و سوگند به مناسبت روز ملی صنعت چاپ از فعالان این عرصه تقدیر کرد.

کد مطلب: 14009
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری