فرماندار شهرستان پیشوا :
بازسازی شبکه فرسوده آبرسانی بازار سنتی پیشوا به تصویب رسید
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب.ظ
 
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: بازسازی شبکه فرسوده آبرسانی بازار سنتی شهرستان که هفته گذشته به دلیل ترکیدگی خساراتی را بر جای گذاشت در قالب طرح بازآفرینی شهری به تصویب رسید.
 بازسازی شبکه فرسوده آبرسانی بازار سنتی پیشوا به تصویب رسید

به گزارش ندای وارنا؛حسین عباسی روز پنجشنبه در جلسه بازآفرینی شهری که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: احیا و مقاوم‌سازی بازار سنتی و تاریخی، از مطالبات مهم مردم پیشواست که از سال گذشته به عنوان یکی از طرح‌های ستاد بازآفرینی شهری، مورد تأکید مسئولان قرار داشت.
وی افزود: اوایل هفته جاری به‌دلیل قدمت و فرسودگی شبکه آب، شکستگی‌هایی در لوله‌های انتقال آب رخ داد که با نفوذ آب به دیواره قدیمی برخی مغازه‌ها، خساراتی به بافت این بازار تاریخی وارد شد.
وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب تاکنون در چند مرحله به صورت مقطعی برای رفع مشکل ایجاد شده، اقداماتی را انجام داد که نتوانست به طور کامل فرسودگی را برطرف کند بنابراین لازم است اقدامی اساسی برای بازسازی شبکه فرسوده این منطقه صورت گیرد.
عباسی گفت: با برگزاری جلسات مشترک با مدیرعامل آبفای جنوبشرق استان تهران، بازسازی و اصلاح یک کیلومتر از شبکه فرسوده بازار تاریخی شهرستان پیشوا به تصویب رسید که به زودی عملیات اجرایی این طرح آغاز می‌شود.
وی اظهار کرد: با توجه به عرض کم معبر بازار،اجرای طرح بازسازی شبکه خدمات زیربنایی و مقاوم‌سازی مستلزم تعطیلی بازار است که این امر به هماهنگی بین کسبه و تعیین زمان مناسب دارد.
فرماندار پیشوا گفت: به دلیل فشردگی و درهم‌تنیدگی شبکه خدمات زیربنایی در بازار، مقرر گردید تا یک کانال برای استقرار تمامی تاسیسات آب، برق، گاز و تلفن ایجاد شود که این امر به اقدام مشترک دستگاه‌های خدمت‌رسان نیاز دارد.
وی افزود: اجرای این طرح مهم به مشارکت مالی کسبه و تعامل مناسب آنان با دستگاه‌های متولی نیاز دارد که این مهم با برگزاری جلست هماهنگی محقق می‌شود.
عباسی افزود: با توجه به تاریخی بودن این بنای مهم، میراث فرهنگی موظف است تا با همکاری شهرداری و هیئت امنای بازار، طرحی را برای مقاوم‌سازی، رفع مشکلات و احیای بازار سنتی تهیه کنند تا از وزارت میراث فرهنگی، پیگیر اعتبارات مورد نیاز شویم.
خبرگزاری ایرنا یک‌شنبه این هفته در گزارشی با عنوان ” شکستگی لوله آب به بخشی از بازار تاریخی پیشوا آسیب زد” به موضوع تخریب بخشی از بازار قدیمی پیشوا در اثر شکستگی لوله اصلی انتقال آب پرداخت.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
بازار قدیمی شهرستان پیشوا متعلق به دوره صفویه است.

کد مطلب: 7641
Print This Post

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 
 
 


 

اعلام وصول پایگاه خبری